Vad är skillnaden?

Pettsson

Trådstartare
Okej...Jag vet, jag är efter :o

Men den som inget frågar får heller inget veta så jag tar det stora steget och...ja, låter ett frågetecken kluras ut.

Vad är nu skillnaden mellan PNH och NH? Yeah, yeah, tyck va ni vill :D

Nej men allvarligt talat nu, kan någon hjälpa mej med detta? Vore väldigt tacksamt..!
 
PNH är NH. P står för Parelli, och symboliserar det utbildningsprogram Pat Parelli har skapat. Det har alltså inte med själva "innehållet" att göra, för PNH står för NH som inget annat jag nånsin läst, utan "skillnaden" är att i PNH har du ett konkret system du kan gå efter för att lära dig hur NH funkar.

PNH är uppbyggt av levels, som man avlägger prov på allt eftersom. Man kommer sig inte igenom dessa prov genom att lära sig enkla övningar, utan för att bli godkänd måste man ha greppat filosofin runt omkring, och verkligen ha lärt sig det man ska kunna. Man kan givetvis jobba med PNH utan att avlägga proven, det är helt frivilligt.
 
Man tackar man tackar!! Då har ett frågetecken försvunnit ur min lilla skalle...då ska jag komma på något mer som ställer till det för mig :o
 

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 920
Senast: Sesca
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 678
Senast: Svartkatt
·
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Emmi
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 697
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp