Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du definierar kort trav o är bara förkortat i steget. det har inget med samling att göra- bara bekvämt kanskeSamlad trav för mig är när man kan sitta ner bekvämt på hästen och hästen är avspänd och mjuk. Om hästen travar runt i ett friskttempo är det mellantrav. Enligt mej iallafall
Fast om man tittar på äldre målningar är ryggen ofta sänkt fastän hästen gör avancerade rörelser. Och underhals dessutom?
Håller med du. En häst som dessutom samlar sig kommer upp i formen o vaknar mer- känns det igen från HF Då kan den även sprattla mer med fram när den blir mer bogfri.Jag har lärt mig att i samlad trav vinklar hästen sina bakben mer vilket bidrar till att mer vikt förläggs på bakbenen. Man vill behålla den framåtgripande energin men steget förkortas och blir istället livligare och högre.
Långsam trav är inte samma sak som samlad trav och balanstrav är bara en felaktig, spänd trav som av vissa blandas ihop med passage.
tycker att hästarna får mer energi när de inte bär fram
Ja, precis som rubriken lyder, vad är samlad trav för er?
En trav med mycket kadens? (passage alt. nästintill balanstrav)
Eller en energisk trav utan denna "gung"känsla?
Hur skulle DU beskriva en samlad trav?
Mycket nyfikna hur ni är fostrade.