Vad är rimligt för kurslitteratur?

Jo, det är tillåtet, men studenterna gnyr.

Jag menar alltså att man gör i ordning ett case eller en salstentafråga baserad på en eller flera nyhetsartiklar från dagstidningar. Är det inte tillåtet?

Nu när du säger det så har åtminstone vi uppenbart någon informell regel att case etc inte är något som studenterna måste köpa, utan antingen är det sådant vi kan dela digitalt till studenterna gratis, eller också väljer vi bort det. Finns den vanan på fler ställen kan det ju vara därför som de gnyr, tänker jag. Inte för att de ska betala för saker på nätet, utan för att de ska betala för övningsmaterial som de inte kan sälja vidare eller som kommer på tentan.

Eller menar du att om du har en salstentafråga som innehåller ett utdrag ur en artikel ur DN, t ex, så klagar studenterna?

Då förstår jag om studenterna gnällde. Det är ju en sak att lägga pengar på kursböcker som man kan ha användning för i framtiden eller sälja, men att lägga 100 kr på en nyhetsartikel för en enda övning hade jag tyckt var onödigt. Vad ska jag med prenumerationen på DN/SvD till efter att övningen är färdig?
Jag hade då inte klagat :o
//Masqueradee som en gång hade en bok på ca 100 sidor till ETT seminarie. Kostnad för boken: 800:-:up::yuck:

Jag tyckte 500-1000:- var rimligt för en kurs på 7,5 HP. I början köpte jag alla böcker men med tiden lärde jag mig vilka böcker som var matnyttiga och vilka som räckte att låna på bibblan eller dela med någon kursare.

• Gilla
Reactions: ptr
Då hade du i alla fall en bok du kunde behålla, för att läsa DN/SvD får man köpa en månads prenumeration (minst) och har inget kvar när den är slut...
Sant, men nytt material varje dag och nyheter, här var det en bok jag aldrig öppnat sedan dess med typ noll relevans för någon ^^

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 230
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 955
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Jag läser 50 procent distans fram till slutet av mars, 7,5 poäng, samtidigt som jag jobbar heltid. Känner mig lite osäker på hur det är...
Svar
5
· Visningar
594
Senast: lil-sis
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 375
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka