Garantijobb i sig hade jag inte krävt kompensation för. Repan däremot hade jag bråkat om. Tyvärr finns väl risken att ord står mot ord, men den hade jag inte släppt bara sådär.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja inte vet jag.
Men du tror hellre att en person alltså har tappat din telefon och sedan medvetet satt på skyddsglas och stoppat ner i lådan och skickat i väg, fullt medveten om sprickan som hen orsakade? Jag har svårt att se meningen med en sådan sa?
Fast som jag har förstått det har hon skickat tillbaka telefonen och de åtgärdar repan utan knussel. Ska hon då fortsätta bråka menar du?Garantijobb i sig hade jag inte krävt kompensation för. Repan däremot hade jag bråkat om. Tyvärr finns väl risken att ord står mot ord, men den hade jag inte släppt bara sådär.
Ja inte vet jag.
Men du tror hellre att en person alltså har tappat din telefon och sedan medvetet satt på skyddsglas och stoppat ner i lådan och skickat i väg, fullt medveten om sprickan som hen orsakade? Jag har svårt att se meningen med en sådan sa?
Fast som jag har förstått det har hon skickat tillbaka telefonen och de åtgärdar repan utan knussel. Ska hon då fortsätta bråka menar du?
Hur har repan uppstått, tror du? Om de inte har skickat en repad telefon till dig med flit, hur har repan uppstått? Om det inte är gjort med flit så faller det här med felaktig vara eftersom man inte har skadat något med flit, man gör alltså sitt bästa OCH ersätter det om det visar sig vara sönder.Var har jag skrivit att någon tappat den?
Jag har inte skrivit det någonstans och jag har heller inte skrivit att en person med flit skickat en felaktig vara. Självklart har ingen gjort det med flit, det är den mänskliga faktorn. Jag har skrivit att företaget skickat en felaktig vara. För mig är det stor skillnad.
Oavsett, tycker inte du att man ska få en felfri vara när man betalar fullpris?
Det händer säkert, men jag har svårt att tro att det är något som sker jätteofta. Att en vara går sönder under färd eller liknande, så att man missar det, det tror jag däremot mer på, och det är faktiskt ingens fel.Det är väl inte första gången sånt händer i och för sig. Alla är inte ärliga.
Det händer säkert, men jag har svårt att tro att det är något som sker jätteofta. Att en vara går sönder under färd eller liknande, så att man missar det, det tror jag däremot mer på, och det är faktiskt ingens fel.
Och de verkar ju inte ha brustit där. TS såg skadad och skickade tillbaka telefonen och de har inte haft några problem med det. Min poäng är bara att saker händer som ingen rår över, allt behöver inte vara någons fel, men när de fick vetskap om att denna skada fanns så verkade de ju inte ha något emot att göra det rätta- åtgärda det. Det är ju vad jag hade krävt.Nä, jätteofta har väl ingen påstått att det händer heller? Mig veterligen ligger ansvaret från inlämning till utlämning vid garantijobb på tillverkaren.
Som sagt har företaget gjort vad som krävs av dom. Men, då TS trots allt behövt lägga ned onödig tid på detta samt varit utan telefon i flera dagar-veckor (antar att det inte går på 1-2 dagar med tanke på postgång och semestertider och det faktum att telefonen behövt skickas med post totalt 4 gånger) så anser jag att företaget inte bara ska göra det som krävs utan faktiskt göra lite till dvs gå med på/erbjuda någon form av kompensation för besväret. Jag tycker absolut inte att det ska handla om någon större summa utan det räcker med något mer ”symboliskt” så som presentkort, prisavdrag, extratjänst eller liknande som visar på good will från företaget. Om företaget inte vill ge kompensation hade jag inte fortsatt bråka men jag hade sannolikt inte anlitat det företaget igen.Och de verkar ju inte ha brustit där. TS såg skadad och skickade tillbaka telefonen och de har inte haft några problem med det. Min poäng är bara att saker händer som ingen rår över, allt behöver inte vara någons fel, men när de fick vetskap om att denna skada fanns så verkade de ju inte ha något emot att göra det rätta- åtgärda det. Det är ju vad jag hade krävt.
<snip>
Det är ju det där lilla extra i kontakten med ett företag som gör att man fortsätter välja företaget eller till och med rekommenderar det vidare trots fel som uppstått. Bra service lönar sig.
Jag menar att det är ju ingen som vet huruvida det är Ts eller inte som har orsakat repan för att sedan säga att det är dom som orsakat den när dom lagade telefonen. Dom har antagligen nu bara fixat det för att dom inte orkar bråka om det då det blir bara ord mot ord. Sett ur deras synvinkel så är det ju en sådan situation det är, om inte Ts öppnade och såg på telefonen vid kundtjänst eller så och såg att telefonen såg ut så direkt.Hur menar du? Är väl klart att de ska ha koll på om telefonen fått en repa under tiden den reparerats?
Om du lämnar in din bil för en felsökning och får tillbaka en bil med en buckla helt utan förklaring från verkstadspersonalen, skulle du inte tycka det vore konstigt då?
Repan fanns ju inte där när TS skickade in telefonen men den fanns där när TS fick telefonen tillbaka. Det är ju helt och hållet företagets ansvar att telefonen repades under tiden de lagade den.
Att begära kompensation är absolut inte fult och det betyder inte att man är dum eller inte gillar företaget. Man behöver inte vara otrevlig, jag tycker som sagt att en kompensation för det som hänt hör till god kundservice oavsett om kunden ber om det eller inte. TS har ju trots allt inte kunnat använda sin nya telefon som hon betalad tusenlappar för, när den varit inne för lagning två gånger.
Jag menar att det är ju ingen som vet huruvida det är Ts eller inte som har orsakat repan för att sedan säga att det är dom som orsakat den när dom lagade telefonen. Dom har antagligen nu bara fixat det för att dom inte orkar bråka om det då det blir bara ord mot ord. Sett ur deras synvinkel så är det ju en sådan situation det är, om inte Ts öppnade och såg på telefonen vid kundtjänst eller så och såg att telefonen såg ut så direkt.
Därför tycker jag att dom är väldigt generösa som faktiskt ordnar det ändå gratis.
Du har bott i USA för länge....eller kanske en ny telefon av en battre modell (vanligtvis kostar det foretaget mycket mindre om de inte fysiskt behover betala ut pengar) ...
Jag skulle definitivt, mycket vanligt ... och envist patala hur oerhort besvarligt det varit att vara utan telefon och hur besviken jag var pa det hela. Och se till att jag fragat efter en "supervisor" varje gang de borjat muttra att "det gar inte".
Då jag har lång erfarenhet av att ha jobbat i olika sorters kundtjänst kan jag bekräfta att kunder ljuger hela tiden om allt möjligt. Finns det en endaste krona att spara eller tjäna någonstans så finns där även en kund som ser sin chansMen va? Ar det rimligt i Sverige att tro att folk ljuger och att foretag darfor inte skoter sadant pa ett bra satt?
TS skickade in en telefon ... det ar da upptill foretaget att se till att de vet om det finns repor eller att nagot ar vatten skadat, tex. innan det fixas och skickas tillbaka. Om det inte ar ett mycket litet foretag lar det inte vara samma person som tar emot forsandelsen, som lagar, eller packeterar for att skicka tillbaka.
Sjalvklart ar det upp till foretaget att sta for reparationer om den inte ar ordentligt undersokt nar den kom in.