Vad är reklam och vad är inte, avel/tillridning?

break_a_leg

Trådstartare
Ingen har frågat här inne, så då gör väl jag det då (jag är vare sig hingstägare eller något annat värt att göra reklam för).

Får de som rider en godkänd hingst öht lägga in sina bilder på Buke?
Får hingstägare visa bilder på sin hingst?

Får man skriva i inlägg att "den här hästen kommer från Kalle Svensson, är här på tillridning och sedan ska den säljas"?
Får de som arbetar som beridare lägga in bilder på hästar de rider?

Sv: Vad är reklam och vad är inte, avel/tillridning?

jag tycker ja!

men när man börjar skriva att man är tillridare och lägge ut ton med bilder och skriver massor och ja... du fattar... då är det inte ok.

Min personliga uppfattning:

Javisst. Om det handlar om en enstaka bild och det inte står att hingsten är i avel. Bildbombning är ej tillåten

Får hingstägare visa bilder på sin hingst?
Svar som ovan

Får man skriva i inlägg att "den här hästen kommer från Kalle Svensson, är här på tillridning och sedan ska den säljas"?
Nej. Det är reklam/smygannons

Får de som arbetar som beridare lägga in bilder på hästar de rider?
Varför inte? Så länge de inte skriver något som gör att hästen och ägaren går att identifiera. Jag förutsätter att beridaren har hästägarens tillstånd att lägga ut bilder

Jag håller med Immer i det hon skrivit.

Jag bifogar även ett svar jag lade i en tråd under Dressyrgnägg:

Den regel det handlar om i detta fall är regeln om reklam på forumet. Det har aldrig varit tillåtet att göra reklam på forumet.

Vad som är reklam eller inte kommer alltid vara en gränsdragningsfråga.

Att totalförbjuda hingstar på bild anser jag vara fel.

Att bildbomba eller textbomba anser jag vara dåligt beteende oavsett vad det är för text eller bilder. Sådant kan mycket väl leda både till radering av inlägg samt även banning om det är riktigt enerverande och personen i fråga inte lyssnar på varning från moderatorn. Detta oavsett om det skulle vara reklam-innehåll eller inte.

Det finns massor med möjligheter att göra gratis reklam på Bukefalos, under Radannonser, Hästlänkar samt På Gång, därför anser jag att förståelsen för förbudet mot reklam på forumet borde vara ännu större än det redan är.

Min personliga uppfattning:

. Bildbombning är ej tillåten

så har man hingst så får man inte göra en egen tråd typ bus ihagen och sånnt?? som så många gör om deras hästar inne på gnägg eller har jag fattat fel???

Missade du: Javisst. Om det handlar om en enstaka bild och det inte står att hingsten är i avel

Bildbombning på 45 bilder, fördelat på flera inlägg i starten av en tråd är inget som gillas sådär rent allmänt som jag uppfattar det..

men som på många trådar står det ju tillochmed bildbombning på, det var ju det jag undra te.x jag gör ju inte en egen tråd om min häst och lägger ut 3 bilder utan då lägger man ju ut massa nya bilder....

Om du lägger ut en bildtråd om din häst (utan att poängtera att det är en HINGST) så tror jag inte att någon misstycker.

Det är om tråden poängterar att det är:
hingst
till salu
för avel
o.s.v.
som folk börjar reagera.

Det är ju bara att använda lite sunt förnuft.

Reklam och annonsering är inte tillåtet i forumet, inte ens i smyg.

Liknande trådar

R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 835
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 099
Senast: Jadzia
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 993

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Kattraser bomba mig med info

Hästrelaterat