Vad är Oropediskt tillstånd?

Plankton

Trådstartare
Hittade vår ponnys resultat från Kvalitetsbedömning, där finns det ett moment som heter V2 och beskrivs Oropedist tillstånd, kan någon förklara för mig vad det är man tittar på där? Har googlat och sökt på Buke men hittar ingen förklaring

Sv: Vad är Oropediskt tillstånd?

Ortopediskt skall det vara.
V2 står för veterinärbesiktning 2 tidigare var det två veterinärbesiktningar på kvaliteten V1 var hovar, tänder osv V2 var skelett, leder, rörelse dels gjordes enkelt böjprov, dels palperades hästarna igenom helt och alla gallor, uppdrivningar, överben odyl antecknades.

Liknande trådar

Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 695
Senast: YlvaG
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 037
Senast: valpköpare
·
Avel Hejsan! Jag har letat och googlat överallt för att hitta info om min tyskfödda häst. Men jag får inte fram något. Tänkte om det finns...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 864
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 763

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka