F
Fredrik_
Sv: Vad är "naturlig" hästhållning?
Jag är också allergisk - mot ordet- för det rättfärdigar liksom allting.
Jag har bott granne med en naturlig hästhållare - och ja det är naturligt att stå ute i 25 minusgrader ute i snöstorm...
Det är naturligt att vara utan vatten i perioder....
Det är också natuligt att stå i gassande sol hela dagarna och vara smörgåsbord för broms....Och den enda sällskap och skugga en telefonstolpe...
Jag blri mörkrädd bara jag hör ordet...
För om man har naturligt som rättesnöre så inkluderar det mycket som förkortar livet på hästen...
Mer seriöst tycker jag är att diskutera i termer av att hästen bör ges möjlighet att leva efter sina instinkter.
Då är vi liksom på en annan bana....
KL
Jag är allergisk mot ordet "naturlig"...
Hästhållning per definition är inte naturlig. Däremot ska hästarna hållas så att de mår så bra som det bara är möjligt. Men det är en helt annan sak.
Jag är också allergisk - mot ordet- för det rättfärdigar liksom allting.
Jag har bott granne med en naturlig hästhållare - och ja det är naturligt att stå ute i 25 minusgrader ute i snöstorm...
Det är naturligt att vara utan vatten i perioder....
Det är också natuligt att stå i gassande sol hela dagarna och vara smörgåsbord för broms....Och den enda sällskap och skugga en telefonstolpe...
Jag blri mörkrädd bara jag hör ordet...
För om man har naturligt som rättesnöre så inkluderar det mycket som förkortar livet på hästen...
Mer seriöst tycker jag är att diskutera i termer av att hästen bör ges möjlighet att leva efter sina instinkter.
Då är vi liksom på en annan bana....
Senast ändrad av en moderator: