Vad är grejen med reklamsidorna som öppnas så fort jag klickar på något??!

Melina

Trådstartare
Som rubriken säger, vad är grejen ?!
Det är i alla GRYMT irriterande med reklamsidor som öppnas i ett nytt fönster så fort jag klickar på något på Buke.

Det är i alla GRYMT irriterande med reklamsidor som öppnas i ett nytt fönster så fort jag klickar på något på Buke.
Vad är det för reklamsidor som öppnas? Var klickar du? Jag har haft ett liknande problem, räcker med att jag klickar på något i forumet (långt ifrån reklambanners så nej, jag klickar inte fel) och så öppnas det upp en ny sida med nån jävla spam/virusgrej. Detta händer endast när jag surfar via mobilen och ej via datorn (där jag använder AdBlock plus). För mig blev det så jobbigt att jag avinstallerat javascripten på mobilen när jag är på Buke och då funkar allt som det ska.

Chrome. Blir till att installera AdBlock igen. Reklambanners ser jag inte ens på Buke. Är bara en tom ruta. Men som sagt får installera AdBlock igen. Det blev aldrig av efter ominstallation av datorn.

Jag har det problemet för att reklamen laddar långsammare än resten av forumet och rutan/framen som reklamen kommer upp i är inte fixed storlek utan blir längre när reklamen laddar klart .... superirriterande.

Som har nämnt redan, kolla så du inte har något virus/trojan, detta beteende är inte normalt.

Men det måste ju vara nåt virus eller liknande, eftersom inte andra har de problemen ni har.
Jag har inget virus, min telefon är väl genomgången. Problemet uppstår endast på Buke och verkar vara reklamrelaterat.

Men för mig funkar det strålande genom att blocka reklamen så jag är nöjd :).

Jag har det problemet för att reklamen laddar långsammare än resten av forumet och rutan/framen som reklamen kommer upp i är inte fixed storlek utan blir längre när reklamen laddar klart .... superirriterande.

Just detta håller på att göra mig tokig :banghead: Dessutom tycks sidorna fortfarande tro att det ska ligga reklam överst på sidan. När det sen inte kommer någon reklam där så hoppar alla forumrubriker upp överst. (Med forumrubriker menar jag listorna där alla underforum finns uppradade.)

Chrome. Blir till att installera AdBlock igen. Reklambanners ser jag inte ens på Buke. Är bara en tom ruta. Men som sagt får installera AdBlock igen. Det blev aldrig av efter ominstallation av datorn.
För mig funkar det helt utan problem när annonserna är blockade :). Min sambo säger att flera hemsidor har det här problemet och att det beror på att vissa annonser har den här skiten inlagd.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 434
Senast: Barbabelle
·
IT & mobiler Kan man göra det? Jag har fått några knepiga meddelanden (typ "Jag vill ha sex med dig!" :meh: ) som ligger och skvalpar i...
2
Svar
22
· Visningar
2 709
Senast: honung
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 338
Senast: Jeps
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 309
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar