Sv: Vad är girlpower för dig?
Haha tusen tack

Skont att nan forstar vad jag forsoker fa fram!
Sandros: " Vilket tjejerna i mina exempel så tydligt visar att dom anser, att rosa är en tjejfärg alltså. "
"Sen är det väl inget fel med att vilja synas och stickas ut men det är väl inte direkt det första jag tänker på när jag tänker ordet girlpower"
"Men om vi återgår till de exempel jag tagit upp i tråden så anser jag iaf att det här i dagens samhälle är typiskt kvinnliga attribut:
Rosa, höga klackar, klänning. Och för sakens skull kan vi väl även lägga till smink och målade naglar."
"Och vad är just GIRLpower med att sticka ut och synas"
...kvinnan utan rostratt, kvinnan utan rost, kvinnan utan varde. Ja HUR kan det vara girlpower att SYNAS, Vaga SYNAS och Vaga Sticka ut?
Kvinna bliv vid din lest, kvinnan tige i forsamlingen, en van, tigande, kvinna med tillrattalagt yttre som inte skall vara provocerande (for har du rott lappstift ar du installd pa sex, dontcha know?) ..sa ja, Vad ar girlpower med att sticka ut och synas? For att det ar nagot vi Fortfarande Far Slass For att gora!
"Vem tror hon att hon ar?!"
"Huuuur kan hon kla sig i det?"
och precis som Imzork skrev - det ar for det mesta kvinnor som har asikter om kvinnor. Och oftast duktigt elaka och nedvarderande.