Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så tänker nog jag med. Man ska ju egentligen inte duscha varje dag, inte ens varannan. Fast det finns nog folk som kanske skulle se en nyinstallerad som ett tecken på just det. Att man inte tvättar håret varje dag och är en lortgris?En bidé tolkar jag som att en person är intresserad av att tvätta sig ofta utan att behöva hoppa i duschen. Jättehemskt va![]()
Så tänker nog jag med. Man ska ju egentligen inte duscha varje dag, inte ens varannan. Fast det finns nog folk som kanske skulle se en nyinstallerad som ett tecken på just det. Att man inte tvättar håret varje dag och är en lortgris?
Så tänker nog jag med. Man ska ju egentligen inte duscha varje dag, inte ens varannan. Fast det finns nog folk som kanske skulle se en nyinstallerad som ett tecken på just det. Att man inte tvättar håret varje dag och är en lortgris?
Det torkar ut huden vilket gör huden mer oskyddad mot bakterier o svamp.Varför ska man inte duscha varje dag?
Det torkar ut huden vilket gör huden mer oskyddad mot bakterier o svamp.
Jag har aldrig haft svamp
Känner mig inte ett dugg uttorkad heller.
Skulle aldrig falla mig in att inte duscha.
Jag har aldrig haft svamp
Känner mig inte ett dugg uttorkad heller.
Skulle aldrig falla mig in att inte duscha.
Bara för att "man" inte tål det behöver inte det betyda att alla inte gör det. Vissa kan nog anpassa sig.
Jag tvekar inte inför att bada tio gånger på en dag och duscha en, men då beror det på att jag badat i havet tio gånger och joggat på morgonen.
Sa jag något om vad du borde göra?Jag tar hellre den risken än lökar runt i gammal svett, yuck!
Jag är en av de som inte tål att duscha ofta. Försöker hålla det till varannan eller var tredje dag, men bara det torkar ut min hud enormt mycket. Måste även duscha snabbt, men trots det får jag röda utslag på kroppen pga att det blir så torrt. Otroligt irriterandeSa jag något om vad du borde göra?
Jag sa ganska tydligt i förra inlägget att bara för att många inte tål att duscha dagligen behöver inte det betyda att du inte tål det. Eftersom du inte har Kliig hårbotten, eksem eller är tvungen att smörja dig med specialkrämer eller får fett hår på eftermiddagen så är det ju inte ett problem. Så varför skulle du ändra dina vanor? (Men folk som har problem med huden, eller som kunde fått om de duschat ofta i varmvatten med tvål måste ju få vara tillåtna att följa rekommendationerna)
I första inlägget skrev jag orden "Man ska ju egentligen inte duscha ..." Det har en annan betydelse än meningen "ingen är tillåten att duscha.."
Sa jag något om vad du borde göra?
Jag sa ganska tydligt i förra inlägget att bara för att många inte tål att duscha dagligen behöver inte det betyda att du inte tål det. Eftersom du inte har Kliig hårbotten, eksem eller är tvungen att smörja dig med specialkrämer eller får fett hår på eftermiddagen så är det ju inte ett problem. Så varför skulle du ändra dina vanor? (Men folk som har problem med huden, eller som kunde fått om de duschat ofta i varmvatten med tvål måste ju få vara tillåtna att följa rekommendationerna)
I första inlägget skrev jag orden "Man ska ju egentligen inte duscha ..." Det har en annan betydelse än meningen "ingen är tillåten att duscha.."
För mig är inte duscha synonymt med att tvätta håret.
Du behöver heller inte tvåla in dig för att bli av med lätt svett![]()
Onekligen inte, jag förstår inte vad vi diskuterar riktigt tror jag. Jag kritiserar dig inte.För mig är inte duscha synonymt med att tvätta håret.
Du behöver heller inte tvåla in dig för att bli av med lätt svett![]()
Sa jag något om vad du borde göra?
Jag tar hellre den risken än lökar runt i gammal svett, yuck!
Behöver man väl inte göra bara för att man inte duschar varje dag? Min hud mår betydligt bättre när jag inte behöver duscha varje dag (tränar inte varje dag och har inte hästar längre). Håret har för första gången någonsin kunnat växa sig rejält långt. Anledning - blöter inte ner det varje dag. Vatten gör håret känsligare och det bryts lättare blött.
Man behöver inte lukta som ett troll bara för att man inte duschar varje dag.