Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, men chansen att en häst som redan är 21 år drabbas av något och måste tas bort är ju betydligt större än att en 15-åring gör det. Jag tycker bara att det är dumt att utsätta sig känslomässtigt för det, speciellt om det är ett barn som är inblandat också.
Hur man än vrider och vänder på det är ju oddsen för en 21-åring sämre än för en yngre.
Men, jag tycker som sagt inte att åldern är något problem för vad du vill använda den till.
Jag behöver en ponny så att jag och bonusdottern kan rida ut i skogen ihop.
Fick svar idag om en foderponny, en Connemaravallack på 21 år som är frisk och fräsch.
Vi skrittar bara långa skogspromenader ca 2-3 ggr i veckan ca 1½-2 timmar.
Nu till frågan: Är ponnyn för gammal eller e det en bra ålder med tanke på vad vi ska ha den till?
Har en New forest på 19 som är väldigt pigg och tycker att hennes ålder e en fördel då vi bara rider för att det e kul att komma ut i skogen.
Vad tycker ni?
Nu har ägaren varit här och kikat. Hon var jättenöjd och tror att han kommer att trivas här.
Så det vi bestämt nu är att jag har honom på foder tills maj, då hon ej kommer att ha kvar nån stallplats, och vill jag då köpa honom så får jag honom billigt.
Tycker det låter helt ok.
Så om jag har tur så kommer han i veckan eller till helgen, då hennes kompis måste skaffa sällskap till sin först.
Nu kommer jag att ha 2 vallacker ihop, tror inte att min är så ranghög men vill ju undvika skador. Den nya ska oxå vara ranglåg.
Vad tror ni om att Låta den nya gå med ponnystot nån vecka och låta vallacken gå i hagen bredvid med shettisen och sen släppa ihop eller e det lika bra att låta dom ta fajten direkt?
Har alltid släppt ihop direkt men har bara haft ston utifrån hittills.
21 år är oftast ingen ålder på en connemara.
Såg att ni visst redan bestämt er. Grattis!