Vad är felet, mic fråga?

Boj

Trådstartare
Har installerat en mic på datorn, detta för att möjliggöra konversation på internet. Jag har flera bekanta i utlandet, och via ett program kan jag prata med dem precis som på telefon fast billigare. Nu till problemet, varför i hela fridens dagar släpar ljudet efter? När jag pratar så tar det en stund innan det jag säger hörs i datorn, detta är irriterande eftersom det blir nästan som jag pratar i mun på mig själv. :crazy:

Hur löser jag det här problemet, jag har XP installerad. Mina vänner verkar inte ha detta problem, så varför har jag det? :eek:
 
Sv: Vad är felet, mic fråga?

När jag köpte ett bra separat ljudkort istället för skiten som sitter integrerat på moderkortet så löste sig alla mina problem. Inget brus eller oljud och inga ekon.

Vet inte vad du använder för program men jag tycker Skype är bättre än t.ex MSN. Använder dock nästan uteslutande Teamspeak men det funkar lite annorlunda än Skype och MSN och passar inte riktigt om man ska ringa upp folk på vanligt maner.
 
Sv: Vad är felet, mic fråga?

Svårt att säga men kan åxå vara en viss förtröjning om vägen till den personen du prata är dålig.
 
Sv: Vad är felet, mic fråga?

Jag använder Skype i detta fall, och vad jag vet om mottagaren är att denne sitter på Island med en Mac Lap top och har inte samma problem som jag. :crazy: Hon hör mig alldeles perfekt, medan jag får någon slags rundgång eller eftersläpning som gör mig kompeltt vansinning. :angel:

När mina barn pratar i MSN verkar inte det ge samma problem, skumt på min ära. Kan det jag berättade vara till någon hjälp. :confused:
 
Sv: Vad är felet, mic fråga?

Rundgång och det.

Kör du med en "vanlig" mic eller med ett headset (Hörlurar med mic)

Headset är bäst. Jag kör Skype och det är inga problem med headset.
 
Sv: Vad är felet, mic fråga?

Jag provade med headset men fick inget ljud i lurarna, så därför bytte jag till mic och då högtalarna som ljudkälla till mig.
 
Sv: Vad är felet, mic fråga?

Trasiga hörlurar eller fel kopplad :)
Kan vara så att de hörlurarna har volymkontroll på sladden (Mina har det)
 
Sv: Vad är felet, mic fråga?

Testa o dumpa högtalarna och kör hörlurar. Själv har jag separat mic och lurar, funkar perfekt, också då dumpa det integrerade skitljudchippet som sitter på alla moderkort.
 
Sv: Vad är felet, mic fråga?

Olius skrev:
Testa o dumpa högtalarna och kör hörlurar. Själv har jag separat mic och lurar, funkar perfekt, också då dumpa det integrerade skitljudchippet som sitter på alla moderkort.

Tja mitt inbyggda 5.1 system i moderkortet fungerar perfekt och aldrig haft problem med.
 
Sv: Vad är felet, mic fråga?

Alla måste inte funka kass, men i mitt fall hjälpte det med nytt ljudkort, verkligen som natt och dag. Sen att man får bättre ljud för övrigt är ju bara en bonus :banana:
 
Sv: Vad är felet, mic fråga?

mm det gäller inte köpa ett billigt moderkort om man vill ha bra ljud inbyggt
 
Sv: Vad är felet, mic fråga?

Har haft 5 olika MK med inbyggt ljud, har varit lika kasst i alla oavsett pris på MK tyvärr, dessutom plockar de chippen kraft från CPU'n. Kanske bara jag som haft otur eller är kräsen.
 
Sv: Vad är felet, mic fråga?

Min är en ABIT IC7, ca 2 år gammalt, inga problem och med nya högtalare med sub blir det riktigt bra :)
 
Sv: Vad är felet, mic fråga?

Laban skrev:
Trasiga hörlurar eller fel kopplad :)
Kan vara så att de hörlurarna har volymkontroll på sladden (Mina har det)

Jodå volymkontrollen skruvades åt alla håll, men utan resultat. Jag provade även att koppla om headsetet, men fick då inte fram ljudet alls. Här var det en felkoppling, så tillbaka i ursprungsläget.

Men då undrar jag så här? Om jag stänger högtalarna, eller kanske behöver jag inte det och kopplar in lurar också måste de då installeras på något sätt? Även om det finns ett uttag, vilket program tillämpar de då högtalarnas eller?
 
Sv: Vad är felet, mic fråga?

Du kan ju testa att köra micken från headset och dina datorhögtalare.
 

Liknande trådar

K
IT & mobiler Rörig rubrik, men jag ska förklara så gott jag kan. I somras köpte jag en FujitsuSiemens med förinstallerat Vista. Datorn i sig är...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: maria85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp