Spinn vidare ni, jag läser. Men motion är inte med i min viktnedgång just nu för att den lilla motion jag kan göra nu är för liten för att vara värd besväret. Och att jag inte har nån motivation alls för att promenera har jag varit ärlig med hela tiden.
Jag har inte läst alla inlägg så kanske blir mitt svar helt galet, sorry isf.
Det där med att det inte är värt att motionera om man inte kan lägga massa tid på det tycker jag att du ska omvärdera. Jag har också alltid tänkt på, men för ett tag sedan gick jag in i väggen och efter det övertalade min sambo som är yogainstruktör mig att göra lite yogapositioner och styrkeövningar varje dag. Till en början gjorde jag det motvilligt mest för att få tyst på honom men jag märkte skillnad väldigt snabbt. Jag gör 10-20 minuter 1-2 gånger om dagen, och på tre veckor har mina byxor blivit förstora. Ska jag vara ärlig fattar jag knappt själv. Jag har blivit stark och min kropp är helt annorlunda, och jag mår mycket bättre. Allt man behöver är en yogamatta och sin egen kropp. Önskar jag kunde posta en bild så du kunde få se vilken stor skillnad relativt liten insats kan göra
Det jag vill ha sagt är alltså att du inte ska förkasta träning bara för att du inte har jättemycket tid. Lycka till!