Ska man göra något så överjävla jobbigt som att räkna kalorier kan man lika gärna go all in och använda pulsmätare (med rem runt bröstet) jämt, väga precis all mat och knappa in träning + allt matintag i t ex MyFitnessPal. Träningstabeller och maskiner på gym överskattar ofta förbränningen så en egen pulsmätare är guld värt. För om man räknar fel och äter för lite så klappar man ju liksom ihop, och äter man för mycket/tränar för lite ser man ju inga resultat men stressar ändå om de där jäkla kalorierna... Jag körde sådär i ett par månader; på plussidan gick jag ner asmycket i vikt men jag utvecklade en så himla tråkig relation till mat att jag slutade. Men det jag lärde mig var att så länge jag tränade kunde jag typ äta vad som helst. Så TS, jag har inga bra frukosttips (yogurt och musli funkar för mig) men till och med pyttelite träning gör verkligen kaloriräkningen mycket mer uthärdlig!
Kanske lite off topic igen men 1200 kalorier låter väldigt lite, har du räknat ut din BMR (basal metabolic rate, det vill säga kalorierna din kropp behöver för att fungera och det du förbränner om du bara ligger i sängen en dag)? Min BMR ligger på ca 1400 kcal/dag och skulle jag börja räkna kalorier igen skulle jag absolut inte lägga mig under det.
Kanske lite off topic igen men 1200 kalorier låter väldigt lite, har du räknat ut din BMR (basal metabolic rate, det vill säga kalorierna din kropp behöver för att fungera och det du förbränner om du bara ligger i sängen en dag)? Min BMR ligger på ca 1400 kcal/dag och skulle jag börja räkna kalorier igen skulle jag absolut inte lägga mig under det.
Senast ändrad: