Vad är ett rimligt pris för denna lösdrift?

S

Saima

Jag har fått erbjudande att hyra en mindre lösdrift och jag har lite funderingar kring detta...
Till helgen ska jag och stallägaren träffas och diskutera hur vi vill lägga upp det. Båda är ganska överrens, hon vill göra så lite som är möjligt och jag vill sköta det mesta själv. Troligtvis så kommer jag att själv stå för foderköp och -transport, likaså när det gäller spån/torv. Gödselhanteringen kommer jag nog också stå för. Hon skulle kolla så att staketet var helt och fungerade innan jag flyttar in, sen förutsätter jag att jag sköter om det. Checkar av så att det är helt, inga grenar ligger på, att strömen fungerar som det ska o.s.v. Den dagliga skötseln av hästarna fixar jag helt och hållet själv. Hon har själv föreslaget att hon kan hjälpa mig om jag ska resa bort eller så och det är ju kanon.
Miljön där stallet ligger är jättefin, underbar skog att rida i. Det finns en bra ridbana på gården också. Stallet är fräscht och separat sadelkammare. Bete finns på gården.
Lösdriften rymmer tre mindre hästar och jag har två själv.
Vad kan vara ett rimligt pris för lösdriften?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad är ett rimligt pris för denna lösdrift?

Stallägaren ville att jag skulle fundera på vad jag är villig att betala så vi kan diskutera det också.

Jag har mina två hästar på lösdrift som låter liknande din, både storlek och läge.
Jag sköter allt med hästarna själv, vatten, mat, tillsyn. Kan få hjälp av tjejerna som hyr in sig i stallet med fodring om jag behöver sovmorgon nån dag =)
Halm(+havre) ingår i hyran som är 500:-häst (samma pris som för boxplats).

Min inackordering betalar 1400 för lösdrifts plats, inkl allt.. Även till gång till egen box.. Jag gör allt åt honom i princip,utom rider.. mockar när han haft hästen på stall,byter täcken osv det ända vi hjälps åt med är mockningen av hagarna..

Vi har kommit överrens om ett pris på lösdriften, 1400 kr för allt. Hon ställer upp på att morgon och kvällsfodra, förutom då hon är bortrest. Hyr jag ut den tredje platsen får jag ändå betala 1400 kr. :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 823
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 700
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 014
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 502
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.