Måste säga att min erfarenhet av hunddagis är till största delen positiv. Vi har haft 4 olika hunddagis under åren och endast 1 av dem var väl mest "förvaring". De andra har drivits/drivs av folk som är utbildade och riktiga hundmänniskor. Det vi har nu är toppen. Flockdagis där de parar ihop passande individer i små flockar. De bor i boxar, fast boxarna är rejält stora, som små rum med möbler, filtar och mys. De har tillgång till stort inhägnat skogsområde bara någon km från dagiset, så förmiddagarna tillbringas i stort sett på utflykt. Stora rastgårdar med lite utrustning som kullar, däck, och bord m.m. som gör dem roligare. Går och badar med hundarna på sommaren.
Dock finns det andra inte lika roliga. Dottern bytte sitt hunddagis då hon insåg att hundarna inte alls fick den rastning och omvårdnad de behövde under dagen. Hon berättade dessutom för dem varför hon bytte och uppmanade dem att skärpa sig när hon tog sina hundar därifrån. Bra gjort tycker jag!
Dock finns det andra inte lika roliga. Dottern bytte sitt hunddagis då hon insåg att hundarna inte alls fick den rastning och omvårdnad de behövde under dagen. Hon berättade dessutom för dem varför hon bytte och uppmanade dem att skärpa sig när hon tog sina hundar därifrån. Bra gjort tycker jag!