Vad är ELFORES?????

Sv: Vad är ELFORES?????

Du har ju redan fått ett bra svar av Peter, men är kommer en till variant. Har pysslat lite med denna metod när jag pluggade, som analysmetod i kemin. Hela namnet är alltså elektrofores.

Wikipedia:

Elektrofores är en metod som karaktäriserar och separerar joner. Ett exempel är separeringen av aminosyror. Några droppar av aminosyrablandningen överförs till ett papper som fuktats med en buffertlösning med lämpligt pH. Därefter lägger man en elektrisk spänning på ca 300 V över pappret. Då kommer negativa aminosyrajoner att vandra mot anoden och positiva mot katoden. Inom molekylärbiologin är gelelektrofores en vanlig tillämpning av elektrofores.

Hoppas pållen kryar på sig snart!

Tack för era snabba svar!:bow:
Kanske ni även vet i vilket sammanhang som man väljer att ta/göra detta provet?
Verkar som att det tar tid iaf. då det nu är 9dagar sedan provet skickades iväg och de har fortfarande inte fått svaren.

Hmmm... Har ingen koll alls på veterinärmedicin, men på kemilabbarna fick man ju svar direkt när man gjorde analysen. Lite beräkningar som tillkom bara.
Tekniken har nog avancerat rejält sedan dess misstänker jag (15 år sedan).

Tack känner dock att jag har mkt. att lära;);)
Kollade upp ordet och om man då har en häst med mkt. låga lymfocytvärden vad innebär då detta för elferosproverna?
Läs gärna min andra tråd Vad är det som gör henne dålig så förstår du varför jag koimmer med dessa frågor;)

Liknande trådar

Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 557
Senast: EZMK
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: Malva1978
·
Hästvård Nån som vet hur jag kan hjälpa min shettis med mycket mjäll och tjock päls? Hon tycker mycket om att bli borstad och kliad överallt.
Svar
4
· Visningar
432
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
759
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Foder-hjälp
  • Uppdateringstråd 31
  • Bekväm stol att släpa på