vad är egentligen skillnaden mellan akademisk och engelsk ridning?

Sv: vad är egentligen skillnaden mellan akademisk och engelsk ridning?

Engelsk ridning är typ den "vanliga" hoppningen och dressyren, medans akademiskt är... tja, akademiskt, tror inte det finns någon vidare "indelning" där, är inte så insatt i det akademiska. Just därför får någon annan också i uppdrag att förklara skillnaden, men det är inte samma sak i alla fall :)

Däremot kan jag säga att akademisk ridkonst är inte en gren utan snarare ett sätt att rida på. Du får ursäkta en väldigt luddig förklaring, det kom upp för många tankar i min hjärna samtidigt :rofl:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Vad är egentligen skillnaden mellan westernridning och vanlig konventionell ridning? Är det formen och utrustningen? Kanske finns det...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Gunnar
·
Samhälle Kan någon förklara vad som är skillnaden mellan sjukhus och lasarett? Kompisen och jag var på utflykt till Nyköping idag och när vi...
2
Svar
21
· Visningar
2 340
Senast: sjoberga
·
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
586
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 377
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar