Vad är du bra på? Vad skulle du vilja bli bra på?

Takire

Trådstartare
Vad är du bra på?

Vad skulle du vilja bli bra på?

Finns det något som du har blivit bra på som du verkligen velat bli bra på och ansträngt dig för att lyckas bli bra på?

Själv är jag bra på att drömma, fantisera och skriva. Om någon frågar mig vad jag är bra på känns det självklart att svara just "att skriva".

Det är många saker jag skulle vilja bli bra på. Det vore fint att bli mer handlingskraftig, att bli bra på att spela instrument och duktigare på att läsa av och hantera djur (i synnerhet hästar och hundar).

Jag tror inte det finns något som jag blivit jättebra på efter träning, men jag blev relativt bra på att rida efter mycket träning.

Vad är du bra på?
Jag är bra på många saker, för att nämna några få:
Fotografera, måla, backa med lastbil och släp, engelska m.m.

Japanska, jag skulle vilja lära mig språket för att förstå manga/anime bättre, samt att det är ett fascinerande land.
Sen vill jag även bli bättre på att fotografera och bli bättre på att skriva också.
Lära mig mer engelsk grammatik.
Backa bättre med personbil och släp, allt blir så bakvänt kontra hur det är att backa med långtradaren. :p

Finns det något som du har blivit bra på som du verkligen velat bli bra på och ansträngt dig för att lyckas bli bra på?
Engelskan, i skolan hade jag inte så höga betyg och numera klarar jag av att se filmer på engelska utan text. Utmanade mig själv sist jag var på bio och läste inte undertexten, gick över förväntan. Jag har även varit på Irland, där de sa att min engelska var riktigt bra. Har engelsk-språkiga chattkompisar som säger att min engelska är bättre än de flesta, som har engelskan som modersmål.

Sen har det varit ett konstant mål att förbättra backningen med släp. Jag är lite av en perfektionist och strävar efter att det ska bli perfekt. Det är riktigt tillfredsställande när jag lyckas backa intill lastbilssläpet på ett krångligt ställe och det tar knappt någon tid alls. Övar och prövar ständigt på att förbättra och effektivisera backandet. :)

Jag inser att jag är lika tjurig som jag var i skolåldern när fräken ställde denna frågan...
Vad är bra menar du? Är det sånt jag är bättre på jämfört med mig eller jämfört med andra? Och jämför man med andra- vilka andra?
Jag har allvarligt talat jättesvårt att säga nåt jag är just bra på rakt ur luften sådär.
Typ... jag är bra på att rida. Fast samtidigt inte för om jag tänker på hur länge jag ridit så rider jag på en för låg nivå för att kunna säga att det är bra....
Jag är bra på (tänker...) kallprata med vem som helst. Vara trevlig och lättsam.

Jag vill vara bra på: 100 saker. Men om jag ska ta nåt jag är beredd att jobba för så vill jag bli bättre på att ta kritik och konflikter

Jag har tränat mycket på hästkunskap. Jag tycker jag har en rätt bred erfarenhetsbas om mycket hästrelaterat.

Fan vad svårt!

Vad är du bra på?
Jag är bra på ganska mycket, tycker jag. Alltså, saker som jag har nytta av i mitt liv, liksom.
Jag är estetiskt lagd, har lätt för språk, är systematiskt och ordentlig. Jag vet alltid var jag (eller min partner) har lagt den och den grejen. Mycket bra ögonmått!
Vet inte om jag kan säga att jag rider bra, men min häst rider jag väldigt bra.
En grej som jag är för bra på är att lyssna på andra. Blir ofta använd som slaskhink när någon mår dåligt, just för att jag lyssnar utan att invända särskilt mycket.

Att säga nej.

Måleriet och språket känns inte riktigt som egenskaper där jag hade något verkligt inflytande.
Vad gäller ridningen var jag nog rätt medioker tills jag mötte min tränare som tog fram det bästa ur mig och häst. Jag har verkligen ansträngt mig jättemycket och det har gett resultat med råge. Är jättestolt över vad vi har åstadkommit.
En annan grej är mitt wakeboardåkande. Jag kan nog inte säga att jag är särskilt bra ännu, men jag tycks ha en fallenhet och det gör det hela givetvis roligare och mer sporrande.

Jag skulle vilja kunna sjunga och spela något instrument men jag är totalt takt- och tondöv.

Jag är bra på mycket annat, tex hålla mig ifrån drama

Vad är du bra på?
Foto, skjuta, matte och logik tänkande.

Sjunga, dansa och uttrycka känslor.

Rida.

Vad är du bra på?
Jag är handlingskraftig och orädd. Ger jag mig tusan på något så lyckas jag oftast - förr eller senare.

Att be folk om hjälp. Att skapa och hålla egna rutiner i vardagen.

Det mesta skulle jag säga. Jag är betydligt mer slitvarg än naturbegåvning.

Vad är du bra på?
Jag är bra på att tänka över scenarion, och att prata med folk. Jag är inte orolig för vad folk kommer tänka om mig.

Att kunna fokusera på en uppgift, ett område länge nog att verkligen bli bra på det. Som det är nu tappar jag fokus och intresse när jag känner att jag är "hyffsad" och har svårt att gå vidare.

Att vara orädd socialt sett. Jag var obrydd som yngre, sen fick jag problem med det och det känns skönt att vara "tillbaka".

Jag är halvbra på mycket! ;) Kan lite om det mesta och är relativt allmänbildad. Har rätt lätt för uttrycka mig i både tal och skrift samt har ett ganska gott ”estetiskt sinne”. Spelar flera instrument (halvbra ;) ) och sjunger hyfsat. Folk brukar gilla att vara i mitt lag i trivial pursuit.
Jag kan kallprata med vem som helst, men går främst hem hos pensionärer ;)

Skulle vilja bli bättre på det mesta men hade varit riktigt gött att bli rejält mycket bättre på hebreiska

Vad är du bra på?
Jag är handlingskraftig och orädd. Ger jag mig tusan på något så lyckas jag oftast - förr eller senare.

Att be folk om hjälp. Att skapa och hålla egna rutiner i vardagen.

Det mesta skulle jag säga. Jag är betydligt mer slitvarg än naturbegåvning.

Det där är ju ungefär jag! Men ska jag lyfta fram ett par av mina bästa områden så 1) att formulera mig i skrift och 2) att strukturera och presentera information så att den blir tydlig och begriplig, nästan hur komplex och rörig den är från början. Men det sista är åtminstone delvis en sak som följer av att vara enveten och uthållig.

Något som jag är rätt säker på att jag utvecklat är att uttrycka mig också i tal, kanske då framför allt i jobbet. Fick på omvägar höra att någon som jag återkommande träffar där hade suttit som åhörare vid ett tillfälle och kommenterat ”hon har ju en så... trollbindande! röst”. :laugh:

Verkligen inget omdöme jag hade väntat mig, men i efterhand ändå ganska smickrande för den muntliga framställningsförmågan!

Vad är du bra på?
Att missa bussen...
Nä men annars är jag bra på (notera att jag absolut inte är någon naturbegåvning i någotdera utan snarare medelmåttig) att rita djur och ögon, skriva olika typer av texter och komma på saker i kreativa sammanhang. Jag är bra på att önskedrömma, teoretiskt värna om hälsan, hundens kroppsspråk, rida följsamt och fotografera.

Göra flätor.
(Svårt att komma på saker jag är bra på, tänker mest på egenskaper eller sånt jag tycker är roligt, t.ex. att lyssna på alla möjliga sorters musik eller att vara glad)

- Instrument, t.ex. fiol (eller piano).
- Minnas saker bättre.
- Förklara saker från mitt minne bättre.
- Att se det positiva med livet och inte låsa mig fast på saker.
- Sjungaaaa!
- FPS-spel. (tycker jag är dålig för jag missar så mycket)
- Flera språk
Att somna om, det är något jag har försökt med i flera år och nu tycker jag att jag har lyckats bli rätt så bra på det faktiskt. Har lyckats flertalet gånger och lyckats få sömn som överskrider min normala sömn.

Vad är du bra på?
Jag är bra på engelska. På något sätt har jag lyckats plocka upp något som väldigt mycket liknar en brittisk dialekt - så till den grad att ett flertal britter frågat från vilken stad i England jag är ifrån. Jag läser ett program på universitetet som är helt på engelska, och många gånger har jag lyckats förvåna kurskamrater (både inom programmet och enskilda kurser) när de insett att jag INTE är britt. Det tycker jag är kul. :)

Jag är också rätt så bra på att sjunga. Givetvis finns det de som sjunger mycket bättre än jag, men jag är inte dålig. Jag gick estet musik på gymnasiet, och fick möjligheten att sjunga solo både under lucia/julkonserter och under den stora slutproduktionen det sista året. Det var långt ifrån alla som fick göra det, så det är jag faktiskt väldigt stolt över!

Åh, det finns så mycket. Men främst skulle jag vilja bli bra på att älska mig själv. Jag är alldeles för duktig på att trycka ner mig själv. :down:

Alltså... Jag blir så himla otålig och besviken när jag inte är bra på saker och ting direkt, så jag ger upp rätt så fort... :o

Men jag ska gå en fotograferingskurs under våren, så förhoppningsvis kommer jag bli väldigt bra på fotografering i framtiden! Eller ja, mitt fokus kommer väl ligga på kattfotografering, men det vill (och tänker) jag bli bra på! :D

Vad är du bra på?
Jag är bra på djur, både i teori och praktik.
Jag är bra på impulskontroll.
Jag är bra på att upptäcka fel, att se att något inte stämmer.

Det där är ju ungefär jag! Men ska jag lyfta fram ett par av mina bästa områden så 1) att formulera mig i skrift och 2) att strukturera och presentera information så att den blir tydlig och begriplig, nästan hur komplex och rörig den är från början. Men det sista är åtminstone delvis en sak som följer av att vara enveten och uthållig.
Du är så bra på att formulera dig att du satte ord på mina skills :)

Jag har förmedlat information på olika sätt i många år och lärt mig att uttrycka mig i skrift och verbalt så att det blir begripligt (känns farligt att skriva det på ett forum där jag skriver varje dag.....:eek: ) Jag kan ta en publik - dvs en grupp, en klass eller ett möte. Är stolt över når mina invandrarelever säger att de förstår det jag säger.

Samtidigt är det något jag verkligen jobbat med för att bli bra på.

Det jag skulle önska att jag kunde... Att jag skulle kunna undvika att människor blir irriterade på mig. Främst kvinnor (eller ja, uteslutande kvinnor) i grupp tenderar att bilda kotterier för att frysa ut eller knäcka.

Vad är du bra på?
Skriva texter av olika slag
Strukturera upp arbeten och arbetsflöden.

(Åtminstone bättre) Hantera långvarig stress.
Tala inför en publik.

Inte som jag kan komma på.

Det jag skulle önska att jag kunde... Att jag skulle kunna undvika att människor blir irriterade på mig. Främst kvinnor (eller ja, uteslutande kvinnor) i grupp tenderar att bilda kotterier för att frysa ut eller knäcka.

Det tycker jag är något de kvinnorna borde jobba på istället!

Vad är du bra på?
Koncentrera mig mycket och länge, kan sitta och skriva på t.ex en uppsats i ett svep i 12 h med bara toapauser.
Lösa korsord.
Tyda kattspråk och hjälpa andra med deras kattrelaterade problem.
Uttrycka mig i skrift.
Lära ut mitt yrke till praktikanter.

Skulle vilja lära mig kulning, det är så vackert!

Rida har jag blivit hyfsat bra på.
Köra bil likaså.
Arbetat upp mina sociala färdigheter genom åren, även om mycket finns kvar att förbättra.
Lärt känna mig själv utan och innan och blivit bra mycket tryggare i mig själv.

Jag är riktigt dålig på att se saker som jag är bra på. Känner mig extremt medelmåttig i det mesta, och har åkt på några törnar i livet på många olika plan de sista åren som skjutit ner mitt självförtroende till fotknölarna. Jag kan rida bättre än en nybörjare, men sen tänker jag på hur bra många andra är och då inser jag hur lite jag kan. Jag var duktig i skolan, men den kunskapen är svår att översätta till något i ett vuxenliv.

Jag är bra på saker man kan lära sig utantill, huvudstäder och sånt. Hyfsat allmänbildad och gillar att titta på tvprogram inom det området/spela spel. Var duktig på att skriva, ibland känns det som om jag inte ens kan göra mig förstådd längre.

Önskar att jag var riktigt duktig på något konkret, något som liksom går att peka på. Vad huvudstaden i Makedonien heter har liksom inte så hög status jämfört med att kunna något man har nytta av rent praktiskt. :p Samtidigt önskar jag att jag var bra på att se positiva saker med mig själv. Det kanske är det jag ska öva på?

Vad är du bra på?

Själv är jag bra på att drömma, fantisera och skriva. Om någon frågar mig vad jag är bra på känns det självklart att svara just "att skriva".

Det är många saker jag skulle vilja bli bra på. Det vore fint att bli mer handlingskraftig, att bli bra på att spela instrument och duktigare på att läsa av och hantera djur (i synnerhet hästar och hundar).

Jag tror inte det finns något som jag blivit jättebra på efter träning, men jag blev relativt bra på att rida efter mycket träning.
Jag skulle vilja bli en bättre "ledare". Jag har verkligen ansträngt mig, men jag kommer inte dit. Jag har inte "det" trots att jag försökt och ansträngt mig.

Oj jag missade hälften av frågorna. Jag är inte så noga när jag ska läsa instruktioner ;)

Jag är väldigt bra på att förstå vissa sammanhang. Tex är jag bra på programmering och olika avancerade program. Jag kan förstå hur saker hänger ihop och är väldigt bra på att felsöka. Många gånger känns det intunitivt och jag kan själv bli förvånad över hur jag lyckas hitta lösningar.
Med åren har jag blivit mycket bättre på att läsa in saker. Något som jag förr inte hade tålamod till.

Senast ändrad:
Jag är riktigt dålig på att se saker som jag är bra på. Känner mig extremt medelmåttig i det mesta, och har åkt på några törnar i livet på många olika plan de sista åren som skjutit ner mitt självförtroende till fotknölarna. Jag kan rida bättre än en nybörjare, men sen tänker jag på hur bra många andra är och då inser jag hur lite jag kan. Jag var duktig i skolan, men den kunskapen är svår att översätta till något i ett vuxenliv.

Jag är bra på saker man kan lära sig utantill, huvudstäder och sånt. Hyfsat allmänbildad och gillar att titta på tvprogram inom det området/spela spel. Var duktig på att skriva, ibland känns det som om jag inte ens kan göra mig förstådd längre.

Önskar att jag var riktigt duktig på något konkret, något som liksom går att peka på. Vad huvudstaden i Makedonien heter har liksom inte så hög status jämfört med att kunna något man har nytta av rent praktiskt. :p Samtidigt önskar jag att jag var bra på att se positiva saker med mig själv. Det kanske är det jag ska öva på?
Låter som vi fastnar i samma tanke:o:D

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 442
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 168
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 333
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 200
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar