Vad är du bra på? Vad skulle du vilja bli bra på?

Kanske inte en tanke man vill fastna i, men lite skönt att vara två. :o
Lite intressant. Jag är massor äldre än dig och egentligen tycker jag att jag som person är rätt bra... Men ändå kan jag inte tycka att jag är just "bra på". Betyder inte att jag tycker att jag är särskilt dålig heller...
Grunnar på om det har att göra med att jag ÄR "medelmåttig" eller ett personlighetsdrag. Jag brukar se på mig själv som väldigt realistisk:meh::angel:

I din ålder var jag nog mer benägen att tycka att jag var dålig. Så lite bättre har det kanske blivit med åren?

Men liksom- när är man bra? Egentligen...

Lite intressant. Jag är massor äldre än dig och egentligen tycker jag att jag som person är rätt bra... Men ändå kan jag inte tycka att jag är just "bra på". Betyder inte att jag tycker att jag är särskilt dålig heller...
Grunnar på om det har att göra med att jag ÄR "medelmåttig" eller ett personlighetsdrag. Jag brukar se på mig själv som väldigt realistisk:meh::angel:

I din ålder var jag nog mer benägen att tycka att jag var dålig. Så lite bättre har det kanske blivit med åren?

Men liksom- när är man bra? Egentligen...

Men precis, VAD är bra liksom? Det kommer ju alltid finnas personer som är bättre. Typiskt hästfolk som fått inräknat från barnsben att man aldrig blir fullärd?

• Gilla
Reactions: Ray
Men precis, VAD är bra liksom? Det kommer ju alltid finnas personer som är bättre. Typiskt hästfolk som fått inräknat från barnsben att man aldrig blir fullärd?
Jag tänker att man är bra på något när man kan göra det med lätthet, och med positiva resultat. Det är ju inte "bäst" vi pratar om, så hur bra någon annan är på saken i fråga är ju egentligen ganska irrelevant.

Haha- typ så:D
Bra för mig är liksom fullfjädrad. Flawless.
Misslyckas aldrig.
Kan vara där det sitter...
Översätter till dressyrprogram där 8 är bra och 7 bara ganska bra. Jag vill nog vara en 8:a innan det är bra.

Jag är bra på att undervisa, hålla föredrag och prestera under press. Jag har bra känsla för djur. Jag är också bra på att ge råd och att finnas där för mina vänner.

Jag vill bli bättre på att rida, föra mig i sociala sammanhang och att behålla struktur i vardagen. Och att säga nej.

Jag trodde aldrig jag skulle lära mig köra bil på grund av mitt dåliga självförtroende, men är rätt bra på det nu, om jag får säga det själv. Ridning är en annan grej jag verkligen försökt att bli bättre på och jag tycker att det går ständigt framåt.

Jag är bra på språk, på att organisera och planera, på att spela flöjt och på att få andra människor att känna sig socialt bekväma. Sedan är jag inte helt borttappad i köket heller.

Jag skulle vilja bli bra på logiskt tänkande, på att springa, sjunga, rida och på att tro på mig själv i alla situationer. Och på att låta bli sockerstinn mat :angel:

Jag kämpade som en idiot med körkortet och var verkligen inte särskilt skicklig bakom ratten, men är nu en riktigt bra förare tycker jag! Styrketräning är en annan grej jag kämpat hårt med och som jag nu är bra på.

Bra och bra... Om man menar att bra på något innebär att man ska vara bättre än snittet är jag nog inte speciellt bra på något. Men jag kan ju rida, men är inget proffs.
Bra i skolan, men ingen ”alla rätt på en tenta” person, men klarar dem.
En bra egenakap är väl att jag är ganska driven och målinriktad.

Jag skulle vilja vara bra på språk och på att dansa.

Jag tänker att man är bra på något när man kan göra det med lätthet, och med positiva resultat. Det är ju inte "bäst" vi pratar om, så hur bra någon annan är på saken i fråga är ju egentligen ganska irrelevant.

Det är nog lite där mitt problem bottnar. Jag är född med tummen mitt i handen och är riktigt kass på allt praktiskt. Skolan var verkligen mitt glansområde, men det är svårt att översätta de kunskaperna till något i vardagslivet som vuxen. :p

Intressant tråd och kul att fundera lite över sig själv!

Vad är du bra på?
Jag är i alla fall relativt bra på att spela en del instrument, främst blåsinstrument.
Jag är bra på katter.
Jag är bra på att skriva, kanske främst poesi, men även annat.
Jag är bra på att prata känslor och på att lyssna och stötta.

Vad skulle du vilja bli bra på?
Att ta hand om växter och inte döda alla blommor som kommer över tröskeln :o
Att backa med släp!
Jag är en tänkare och kan grubbla mycket, ibland önskar jag att jag var en "doer" istället, alltså att jag bara kunde kasta mig in i och ta tag i saker direkt, det blir oftast mer gjort så och man slipper missuppfattas som lat.

Finns det något som du har blivit bra på som du verkligen velat bli bra på och ansträngt dig för att lyckas bli bra på?
Rida kanske. Jag kan absolut inte säga att jag är vidare duktig, men jag har utvecklats mycket de senaste åren och jag har utmanat mig själv och kommit över många trösklar och rädslor jag haft. Just att rida är något jag drömt om hela mitt liv i princip, jag är stolt över att jag tog tag i det som ung vuxen och att jag verkligen ansträngt mig och lagt ner hjärta, själ och en himla massa tid på det.
En annan sak jag blivit bra på med lite träning är att vara social, eller kanske snarare att sluta vara blyg. Insåg som tonåring att det hämmade mig och jobbade verkligen på att våga mer, började t ex jobba inom serviceyrke vilket tvingade mig att vara mer framåt och interagera med andra människor. Jag är enormt glad över att jag tog tag i det, det har fört med sig mycket positivt för mig.
:)

• Gilla
Reactions: Ray
Vad är du bra på?
Ehm... Salukis. Punkt.

Ibland lyckas jag få till något bra när jag skriver eller fotograferar. Jag sjunger hyfsat. Jag är bra på att få människor att slappna av och trivas i mitt sällskap. Hur det går till vetefan. Vet bara att jag brukar få agera "hobbypsykolog" till allt och alla och att folk kommer till mig för att prata så fort det är något de grubblar på, oavsett vad det handlar om.

Jo, jag är jäkligt bra på att köra bil också. Faktiskt.

Vad skulle du vilja bli bra på?

Slutföra saker jag påbörjar.

Finns det något som du har blivit bra på som du verkligen velat bli bra på och ansträngt dig för att lyckas bli bra på?
Jag har lärt mig mycket om hundrehab, allt det fysiska kring hundar osv. Det har inte kommit utan ansträngning.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 442
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 168
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 333
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 200
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar