Vad är detta?

Sv: Vad är detta?

Ja..så kan man ju också gå till väga när man skor...

är det det de försöker göra?!
vilken jäkla idiotisk metod för det i så fall...

ja, egentligen. kan man roa sig med att välta kor så kan man väl lika gärna välta hästar :D

Hehe.. ja.. det ser onekligen ut som ett väldigt omständligt sätt att sko, undra vad det kostar att få sin häst skodd på det viset?
Lär ta både lång tid x väldigt många medhjälpare som ska avlönas.. :crazy:
Borde varit enklare att träna hästen att stå upp och bli skodd istället :idea:

Jag fattar inte varför folk skriver typ "he he" och skojar om det. Det är djurplågeri. Hästen är livrädd.

antagligen för att det är en så sjuk grej.
ironi finns det något som heter, är helt övertygad om att ingen tycker att det är roligt.

Men precis! Finner inget roligt alls i den metoden. Om det är kapabla till att göra så för att sko, vad är dom då mer kapabla till att göra med den stackars hästen?

Usch och fy.

Ja det verkar ju vettigare att "tämja" hästen o bygga upp ett förtroende innan man bestämmer sig för att den behöver skor o ska ridas....

Jag tycker väl att det är ganska lustigt att människor som är så korkade faktiskt lyckats överleva evolutionen...
Hur man kan tycka att det där är det mest smidiga sättet att sko en häst är helt bortom mitt förstånd.

Det är naturlitvis plågsamt för hästen, men jag tror inte att de med flit plågar hästen. Det ser ut som att det är är så vi gör det här hemma, liksom, och det tycker jag är lustigt.

Skillnad på plågeri och plågeri, med flit eller pga okunskap/brist på bättre idder.

Jag kan ingen spanska, men någon annan kanske kan översätta infon?

Den som la upp det skriver i första kommentaren att det var i Argentina. Jag kan lite spanska och dom som skriver är arga, bl a en som säger sig ha skott hästar i 8 år.

Jag tycker väl att det är ganska lustigt att människor som är så korkade faktiskt lyckats överleva evolutionen...
Hur man kan tycka att det där är det mest smidiga sättet att sko en häst är helt bortom mitt förstånd.

Det är naturlitvis plågsamt för hästen, men jag tror inte att de med flit plågar hästen. Det ser ut som att det är är så vi gör det här hemma, liksom, och det tycker jag är lustigt.

Skillnad på plågeri och plågeri, med flit eller pga okunskap/brist på bättre idder.

"det är så vi gör det här hemma" är väl ingen ursäkt?? Okunskap och acceptans av brutala metoder har väl legat bakom otroligt mycket djurplågeri genom åren.

Nej, du missförstår mig.
Jag tycker inte det är ok, men jag tror inte att de plågar hästen med flit. De är okunniga. Var bara det jag skrev.
Tycker att det är skillnad att se en film där människor plågar ett djur för nöjes skull, jämfört med när de gör det av okunskap.

Jag kan tycka att det där måste vara så bökigt att de borde börja testa andra metoder snart ;)

Gubben som sitter på hästen hals smäller ner huvudet i marken fler ggr. Usch! Jag kan inte se på sånt... J*vla idioter!

usch va hemskt.. man får hoppas hästen mår ok efteråt och att dom är snälla mot hästrna för övrigt.:confused:

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
252
Senast: MJLee
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
891
Senast: Trott
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Säng
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur