Vad är detta?

Sv: Vad är detta?

Om man behandlar en häst sådär så tror jag knappast att man är "snäll", i vår bemärkelse, i resten av hanteringen heller...

"Este video lo grabe en el recorrido por cabalgata que hice en las sierras de Cacheuta, Argentina. Poniendo las herraduras a un caballo que es muy cabron. " Är det den texten du menar?

"Este video lo grabe en el recorrido por cabalgata que hice en las sierras de Cacheuta, Argentina. Poniendo las herraduras a un caballo que es muy cabron. " Är det den texten du menar?

Nej jag menar första kommentaren, "this video was recorded in Cacheuta, Argentina, 1 hour from Mendonza. I took a tour in the hostel i stayed, and one day the manager took us to horse riding"

Jag menar de övriga kommentarerna på spanska, där man kallar dom alla möjliga saker som jag är för artig för att översätta.

*kl*
Mår illa.... jag kunde inte se hela videon:cry:

Sjukt,sjukt ,sjukt........

herregud, ja de sista idioterna är ju inte födda än. Vilken grej. usch o fy

Å fy fasiken vad hemskt. Stackars stackars krake! Hästen blir även sömmstycken, man ser att häststackaren rycker till med benet kraftigt. Han riktar inte alls sömmen som även hamnar snett utan bara slår o slår. Hur fasiken kan man tillåta ngt sånt? Jag mår illa! Våra hästar i Sverige har ett himmelrike mot dessa krakar.

ja, tyvärr så har man inte samma syn på hästar (eller andra djur med för den delen) över hela världen.

Inte kul att se :(
Undrar hur skorna sitter, ser ju inte direkt ut att vara nåt precisionsarbete..

Inte kul att se :(
Undrar hur skorna sitter, ser ju inte direkt ut att vara nåt precisionsarbete..

Ja det tänkte jag också på.
De står ju bara och slår fast sömmen lite hursom helst. Han missar ju tom. och slår vart som helst typ :crazy: Hur passar skon sen, och hur sömstucken är hästen? :crazy:

Lite skillnad mot hovslageri som ett precisionsarbete med korrigering av vinklar, riktning av skor och allmän noggranhet :grin:

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
252
Senast: MJLee
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
891
Senast: Trott
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama