E
elkan
Sv: Vad är detta?
*suck* jaha de har spridit sig till detta nu..fick samma mail igårmorse...men har inte hört av han trotts att jag mailat svar dock krävde jag kontant betalning och tar inte check...förmodligen därför...
vad säger ni när ni gör en polisanmälan???vad behövs för uppgifter???
cat
Fick ett mail för några dagar sen som svar på en annons jag satt ut på min häst. Det var från en kille på Fillipinerna som ville köpa hästen. Han ville att jag skulle skicka mitt fulla namn och fullständig adress så han kunde räkna ut vad det skulle kosta att skicka hästen. Samt så vill han att jag skulle tala om för honom vad det lägsta priset jag kunde tänka mig för hästen i EURO. Sagt och gjort jag skickade bara mitt förnamn och förklarade i antalet mil till en stor stad vart jag bodde så att han skulle kunna få lite koll på vad det kunde kosta med transport å så. NU fick jag ett nytt mail från samma man. Han godtar det jag har sagt som pris och vill återigen ha mina uppgifter. Han säger att han har en affärsbekant i england som ska skriva ut en check och skicka till mig på en större summa än vi kommit överens om för att täcka ev avgifter och besiktning. dessutom ska det räcka till den som kommer och hämtar henne. Det är sagt att hästen ska vara en födelsedagspresent till hans dotter i Italien.
Vet verkligen inte hur man ska göra? Är det nån som ska komma åt mitt konto så kan han ju inte göra det via en check. Vill han sno hästen kan han ju bara sticka och plocka den menar jag. Å inte köper man en så dyr häst för att den ska gå till slakt. men ändå har jag vissa misstankar. Är jag paranoid eller tänker jag rätt.
Det andra mailet jag fick började såhär och det är där jag skapar mina misstankar.
"Thanks for the swift reply, i will accept the offer, please take off the advert from the internet because i will be making payment in few days from now. i am making the purchase for my daughter as a birthday present, she will really love it because she love's things from sweden, so i want to give her a surprise gift, she will take care of the horse like her baby, i promise a good home for the horse. The horse will be going to my daughter in ITALY."
Har någon annan fått nåt liknande mail eller är det helt enkelt så att han så gärna vill ha min häst. Snälla hjälp mig jag vet inte hur jag ska hantera det?
*suck* jaha de har spridit sig till detta nu..fick samma mail igårmorse...men har inte hört av han trotts att jag mailat svar dock krävde jag kontant betalning och tar inte check...förmodligen därför...
vad säger ni när ni gör en polisanmälan???vad behövs för uppgifter???
cat