Vad är detta för sele ?

urkella

Trådstartare
Satt och tittade på gamla bilder jag knäppt och reagerade på denna sele.
Draglinorna ser inte ut att sitta fast samt att det mesta går att plocka bort med bara ett knäppe... Är en Am. miniature på bilden, så är en väldigt liten sele.
32523141.jpg

Sv: Vad är detta för sele ?

Allt ser ju jättekonstigt och fel ut på den bilden :crazy:

Det ser nästan ut som om det skulle vara en tömkörningsgjord som de "byggt om" till sele. Skaklarna är dessutom otrevligt långa och lutar nedåt.
Draglinorna ser inte ut att sitta fast, det tycker jag också, kanske därför som de valt att surra fast skaklarna i däckeln?

Att skacklarna är superlånga och lutar neråt kanske beror på att det är en minipålle så att det knappt finns så små vagnar? :idea:

I mina ögon sitter draglinorna fast i en svängel :o

Fast svängeln sitter väldigt högt upp och har en pigg upp på varje sida där man tryckt på draglinan (verkar dock inte som det kan tåla så mycket "drag").

Är inte vagnen oroväckande nära hästen också? Ser ju ut som att svansen tar i :crazy:

Ännu en miniatyr sele :p
Är det tillåtet att tävla med en sådan här sele i sverige ?

Goshie.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 287
Senast: fixi
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 070
Senast: Josefineeee
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 225
Senast: GoLightly
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 010
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka