vad är detta för ras?

squarepants

Trådstartare
denna sötingen låg på min trappa imorse när jag skulle gå till skolan.
han var nog ute på en husse-fri promenad ;)

Jag tycker det ser ut som en älghund, men ändå inte.
tycker inte han har det typiska huvudet.
DSCN9406.jpg

DSCN9410.jpg


jag gav honom lite vatten och kelade med honom en stund, gick in och ringde till lite olika folk med hund i närheten, när jag kom ut igen så kom han fram och sa hej, sedan gick han bara iväg.
skum hund det där :p
 
Sv: vad är detta för ras?

Ser ut som en jämthund.
Otroligt lik våran förra tik som var en jämthund

Han har ingen öronmärkning eller så?

Du kan ju ringa polisen annars och höra om nån anmält en saknad hund
 
Sv: vad är detta för ras?

Menar du att du släppte iväg hunden?:confused: Varför band du inte upp honom och ringde polisen på en gång? Vem vet hur länge han får irra omkring nu...
 
Sv: vad är detta för ras?

självklart lät jag inte hunden irra iväg! jag sprang ifatt den när den lunkade iväg.
jag tog på koppel och lämnade hunden till en som kände ägaren. (bekantas bekanta till en av de jag ringt)
så han är tillbaka i säkert förvar.
men jag känner inte ägaren alls, så det var därför jag undrade.
 
Sv: vad är detta för ras?

jag gav honom lite vatten och kelade med honom en stund, gick in och ringde till lite olika folk med hund i närheten, när jag kom ut igen så kom han fram och sa hej, sedan gick han bara iväg.
skum hund det där :p
Det var detta som gjorde att jag trodde att du släppte iväg hunden, men det gjorde du alltså inte... bra.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 771
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 728
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
751
Senast: ryujaneiro
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 168
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp