Sv: vad är detta för något?
Hahha, det får vi absolut göra!
Lilleplutt vägde 3145 och var 49 cm. Helt lagom storlek om jag får säga det själv
Jag hade vart vaken hela fredags natt med värkar som avtog senare under dagen.. På eftermiddagen ville jag åka med till IKEA för att handla det sista till Edwin, min lillknodd. Där började värkarna komma oftare, vilket inte var skönt. Lördagsköer och värkar som GÖR ONT, ingen höjdare direkt.
Jag var hemma igen vid sju, kunde inte sitta stilla för att det gjorde så ont. Mamma bad mig ringa förlossningen som bokade in mig på KS.
Sen försökte jag kolla på postkodmiljonären, när det slutade sa mammsen att hon ville duscha innan vi skulle åka in. Hon hann inte längre än upp för trappen innan jag skrek att det kom blod.
Väl på KS så satte dom på CTG kurvan och undersökte mig, då var jag öppen sju- nästan åtta cm. Då var klockan 20:55
Inne på förlossningen gick det snabbt, för 00:10 var underverket ute
Det satt kvar lite rester kvar från moderkakan (?) så jag slutade inte blöda, så mamma fick vara barnvakt medan jag fick in på operation. Det gick snabbt och allt gick bra. Ska jag vara ärlig trodde jag att det skulle göra mer ont. För jag fick endast pyttelite bäckenbottenbedövning och lustgas.
Men jag må säga att jag har världens snällaste bäbis!
Han sover hela dagarna, så jag har blivit beordrad att väcka honom varannan timme för att amma. Han säger aldrig ngt, bara ser söt ut *peppar peppar*
Han hade lågt blodsocker som antagligen berodde på att mitt blodvärde sjönk från 133 till 81 utan någon förklaring..
Jag skickar in en bild när jag förstått hur man gör