Vad är detta för något?

Tigertofflan

Trådstartare
provelob.jpg

Ekipaget till höger, vad är det för rem hästen har runt halsen? Det ser ut som om den sitter fast i stigbygeln? Varför?

Sv: Vad är detta för något?

Jag tycker det ser ut som en förbygel, men de brukar man ju alltid sätta i undergjorden:confused: Verkar ju inte hjälpa speciellt mycket om den sitter fast i stigbygeln..:p

Tigertofflan skrev:
provelob.jpg

Ekipaget till höger, vad är det för rem hästen har runt halsen? Det ser ut som om den sitter fast i stigbygeln? Varför?

kanske sitter där för att hålla fram ryttarens ben, om det nu är tillåtet

Jo, det var det jag tänkte på också, men det ser inte ut som om den andra stigbygeln sitter fast i något...
Dessutom tycker jag det borde vara en säkerhetsrisk att binda fast stigbygeln så, men jag vet inte..

Håller med! Haha sadeln kan ju kasa en bra bit innan stigbygeln stoppar den.. :crazy:

Tror inte det är till för att hålla fram ryttarens ben...

*LOL*
Ni är för goa!!!
Det är en halsring där flärpen inte blivit fäst i något!!!!
Ser bara ut som om det har ngt m stigbygeln att göra;)

Haha, ojdå. Ja, nu när du säger det och jag har tittat noga så ser jag det också :o :D

Ja, det är jättefina bilder! Det var till och med en gammal stallkompis till mig som hade fastnat på ett kort :D

En helt vanlig halsrem. Men jag gillar spekulationerna om att hålla fram ryttarens ben m.m. - inte för att vara taskig, men kvällens nöje är räddat! :rofl:

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag är otroligt trött på min jättedåliga datorryggsäck. Den är för liten och tyngdpunkten är helt fel, bär man den bara med en rem...
Svar
0
· Visningar
128
Senast: Milosari
·
Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 889
Senast: Roxy
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
412
Senast: Pegasus63
·
Hästhantering Jag lånar en lite yngre häst ibland. Hästen går på lösdrift, blir väldigt otålig då man tar in för att borsta etc trots hötuss. Snurrar...
Svar
10
· Visningar
904
Senast: BoYo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår