Vad är detta för färg?

Sv: Vad är detta för färg?

Lite OT, men det går att ställa ut huskatter också. De tävlar då mot andra huskatter i samma hårlag (lång eller kort päls vill säga).

Nu har lilla Arwen antagit denna färg. Jag tycker helt klart att hon ser randig ut under det grå, men det kanske många svarta katter gör från början? Vad tror ni, blir hon tigrerad eller svart när frostningen försvinner helt?

DSC03723.jpg

Hon kommer bli svartvit.
Det som syns är bara spökmönster (alla katter ÄR mönstrade, men den solida genen döljer mönstret med färg.)

Då var det som jag trodde. Jag har ju sett svarta kattungar förr där det finns antydning till mönster, men inte så tydligt som på Arwen. Antar att det är på grund av frostningen som det syns så tydligt.

Nu har lilla Arwen antagit denna färg. Jag tycker helt klart att hon ser randig ut under det grå, men det kanske många svarta katter gör från början? Vad tror ni, blir hon tigrerad eller svart när frostningen försvinner helt?

DSC03723.jpg

Måste bara säga ... Hjälp vad söt!! :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Vad tusan är det för färg på mitt yrväder ?:) mörkt ansikte,mörka tassar. Undersida svans lite randig. I visst ljus svart/grå, i annat...
Svar
7
· Visningar
713
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
800
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 771
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka