Vad är detta egentligen?

Sv: Vad är detta egentligen?

Japp, ett starset till iller med bur..
Buren ser lite liten ut kanske (vet i och för sig inte hur stor bur en iller behöver) men antar att man har en iller ute så fort man är hemma.

Hej du minns du mig :smirk:

Jamen alla andra här på bukefalos säger att man inte får ha en iller i bur utan i ett illersäkert rum när man är hemma. Antar att det bara är att vänta på flera svar.

Men usch, det där passar ju inte ens en liten kanin :crazy:
Och kolla hamsterburen då, usch! En sån liten skulle jag inte ha djur i öht annat än vid transport :eek:

ok, är det så alltså att man inte får ha dem i bur när man är borta heller? Någon som vet?

Man får ha de i bur.
Dock måste den följa vissa mått, tror måtten för iller var en hel hög med meter... Och så måste det inte följas av privatpersoner heller, lagen om utrymme gäller bara officiella ställen (djurparker, zooaffärer osv) och uppfödare. Som uppfödare räknas man då så fort man har hona med ungar oavsett om man avlar eller inte, sen om det räknas redan från dräktigheten/parningen vete sjutton. För privatpersoner är de bara rekommendationer.

Hade djurskyddslagen funkat så borde det iofs gå att komma runt genom att hävda att det är djurplågeri att ha djur i för små utrymmen/att de inte får utlopp för sina naturliga behov, men tyvärr funkar den ju inte :(

Dock är ju det där i danmark, hur det funkar där vete sjutton... Tror mig minnas att de är slappare på regler där iaf, man får så mycket mer där än här.

Hamstern ingick d ju dessutom hö till:rofl: Hö ska man ju inte ha till hamster:eek:

Eftersom hamstrar stoppar in saker och ting i sin kindpåse så skall dom inte ha hö pga att det är för "vasst". Kindpåsen kan bli punkterad, det kan bli sår och infektioner osv.
Marsvin har man däremot hö till men det är ett helt annat djur.
Det är inte marsvin du menar?

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 158
Senast: Efwa
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 019
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
424
Senast: IngelaH
·
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
499
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈