Vad är det sämsta du gett bort?

Hyacinth

Trådstartare
Vi har ju alla mer eller mindre traumatiska minnen av presenter som inte riktigt landat rätt. Men vad har du gett bort? Någon gav ju bort de där hiskeliga kylskåpsmagneterna i form av troll (min fd chef), en kastrull till en elvaåring eller raffset till 97-åriga farmor.

Vad är ditt bidrag till julmisären och Hur tänkte du?

Jag har gett bort stickade mössor. Insåg först för sent att samtliga var väldigt fula och möjligen passade en tvååring. Jag ville ge bort något jag gjort själv- jag borde köpt böcker istället:D

Vi har ju alla mer eller mindre traumatiska minnen av presenter som inte riktigt landat rätt. Men vad har du gett bort? Någon gav ju bort de där hiskeliga kylskåpsmagneterna i form av troll (min fd chef), en kastrull till en elvaåring eller raffset till 97-åriga farmor.

Jag har gett bort stickade mössor. Insåg först för sent att samtliga var väldigt fula och möjligen passade en tvååring. Jag ville ge bort något jag gjort själv- jag borde köpt böcker istället:D

Tänkte på det senast idag och skämdes. Jag var 22 och hade just haft min allvarligaste depression. Köpte en ca 600 sidor lång och tättskriven bok om depressioner till min mamma. Grattis på julafton mamsen! Ha så kul! Får väl skylla på att jag var just...deprimerad.

Spontant kommer jag att tänka på att när jag var yngre så köptes det julklappar till väldigt många kusiner varje år, med lite varierande eftertanke. I synnerhet hade jag tydligen gett många badkulor och dylikt till samma kusin år efter år, kruxet var att hon saknade badkar (fast det visste jag inte, så det var inte på pin kiv iaf!).

Spontant kommer jag att tänka på att när jag var yngre så köptes det julklappar till väldigt många kusiner varje år, med lite varierande eftertanke. I synnerhet hade jag tydligen gett många badkulor och dylikt till samma kusin år efter år, kruxet var att hon saknade badkar (fast det visste jag inte, så det var inte på pin kiv iaf!).

När BodyShop var nya och hippa:love:

I år får hon en helårsprenumeration på tidningen Vego. Hon är INTE vegetarian! (Men det är jag, åh herregud jag gör det i år igen.)

Haha, det här låter lite som vad en vän råkade ut för. Minns inte om det var julklapp eller födelsedagspresent, men hon fick ett medlemskap i typ fältbiologernas riksförbund (som hon var helt ointresserad av) och givaren tog själv medlemstidningen :D

Haha, det här låter lite som vad en vän råkade ut för. Minns inte om det var julklapp eller födelsedagspresent, men hon fick ett medlemskap i typ fältbiologernas riksförbund (som hon var helt ointresserad av) och givaren tog själv medlemstidningen :D

Skulle gjort om det var möjligt, men ge bort en prenumeration utan prenumeration känns ändå lite...tunt? Till och med för mig!

Gav min sambo en läslampa i form av en boksida, beställd från USA - skulle bli såå jäkla bra! Den fungerade inte :meh:

@Görel Jag har gett min mamma en elvisp när hon fyllde år en gång, tänker på det ibland att det kanske inte var superkul, men jag var inte så gammal iallafall. Har nog gett min mor en del ”onödiga” saker i min ungdoms dagar, men hon var alltid lika glad :D

Förra året gav jag bort "Boken om Mig" till en äldre släkting. Jag trodde att jag hade träffat så rätt och kände mig jätteglad över att äntligen ha hittat något häftigare än strumpor till personen i fråga.

Mottagarens ansiktsuttryck vid öppning var ungefär så här: O_o:crazy::confused::meh:

Det blir strumpor i år helt enkelt.

När jag var cirka tio år gammal gav jag min feministiska mamma en spisborste i julklapp. Hon pratar fortfarande om det för att hon blev så orolig över vilka signaler gällande hemarbete och roller som hon gett till sin äldsta dotter.
Vet att jag själv försökte komma på vad jag skulle ge mamma som present/julklapp mm när jag var yngre. Skitsvårt! Sökte man på nätet kom det alltid upp förslag med köksredskap eller trädgårdssaker, mycket stereotypa saker med andra ord... :meh: svårt som liten att tänka lite längre så jag förstår ditt 10-åriga jag!

Eltandbortsen sambon fick förra julen. Han har fortfarande inte öppnat kartongen :cool:
Funderar på att slå in samma i år igen och ge honom :rofl::rofl::rofl:
Exakt samma pryl som jag skulle skriva, fast min var till ett ex för många år sedan. Jag tyckte att det var en jättebra grej att ge bort, men han använde den nog aldrig (och blev sur).

När jag var omkring 7 år fick min mormor en grej jag gjort på fritids. Jag kallade den för stekmössa, men i verkligheten var det en grisrosa tygbit som sytts ihop som en kvadrat med öppning på ena sidan. Den var dessutom inte stor nog för att kunna klä ett vuxet huvud :rofl: . Men på ett sätt var den ändå lyckad, för det har skrattats oerhört mycket åt den där stekmössan genom åren, och hon har fortfarande kvar den i en låda så den kan plockas fram och framkalla ännu mer skratt vid tillfälle, trots att det är över 20 år sedan den tillverkades :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?
  • Födda 2022

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka