jenny82
Trådstartare
För ca 2 veckor sedan så köpte jag en 5-årig fullblodsvalack. Det började inte alls bra, efter ett par dagar i hagen så vart han sparkad på vänster bakben o vart rejelt svullen så han fick vila o stå i sjukhage. Sen när vi skulle rida igång honom igen så gick ju inte det såklart för då var han så öm i hovarna(fick honom oskodd) så han knappt ville gå. Nu idag har han fått nya skor och han är fortfarnde öm, men bara i höger framben, han haltar rejält mycket..vi har ju trott att det berodde på att han var oskodd innan men det är tydligen nåt annat fel. Han är något varm strax över hoven, inget märkbart knappt, inte svullen och inget sår.
Vad i hela friden är det som är fel på honom.
Hovis bubblade nåt om fel på leder och att säljarna hade lurat mig. Hovis är utländsk och lite svår att förstå, men han är superduktig.
Han är ju veterinärbesiktad med böjprov UA och vi har knappt ridit honom här hemma för vi har inte fått nån chans knappt.
Kan det ha hänt nåt i hagen? Sträckt sig? Jag blir tokig iaf, snart ger jag upp detta med hästar, orkar inte med hästar som inte ens håller för att bara gå i hagen Jag vet att jag kanske överreagerar men jag blir verkligen urledsen på sånt här. Nån som kan han nån aning om vad det är för fel
Vad i hela friden är det som är fel på honom.
Hovis bubblade nåt om fel på leder och att säljarna hade lurat mig. Hovis är utländsk och lite svår att förstå, men han är superduktig.
Han är ju veterinärbesiktad med böjprov UA och vi har knappt ridit honom här hemma för vi har inte fått nån chans knappt.
Kan det ha hänt nåt i hagen? Sträckt sig? Jag blir tokig iaf, snart ger jag upp detta med hästar, orkar inte med hästar som inte ens håller för att bara gå i hagen Jag vet att jag kanske överreagerar men jag blir verkligen urledsen på sånt här. Nån som kan han nån aning om vad det är för fel