C
cerrox
Precis när min Prins har blivit friskförklarad (i fredags) från en rad massa skador så kommer nästa sak. Möttes idag på eftermiddagen vid 17 tiden av en glad, men slö häst i hagen, han gick lite konstigt mot mej. Han har sedan ett par veckor varit svullen bakom ganascherna upp & ner (han har inte haft det hela tiden) + att ögonen har runnit en del, men veterinären tycker inte att det borde vara något oroväckande så länge han verkar ok i övrigt, fast idag vart det mer svullet + mer runnit från ögonen. Tog in honom, han vart kall & väldigt öm när jag rörde honom på ryggen, hade inte täcke. Det började regna endel vid 12 tiden & ca 14 grader, dock har det inte blåst, men jag vet att han kan bli lite känslig av kallare & blött väder, men har aldrig reagerat såhär. Tog tempen på honom som låg på 38.2 grader, har normalt sett ca 37.3 grader, så nästan en grads feber. Borde han inte ha låg iom att han vart kall? Vad kan det vara? Tror ni att han kan ha reagerat såhär pga regnet? Är så orolig över min Prins, tänker att han kanske borde ha fått täcke på sej idag! Är han inte ok tills imon ringer jag givetvis veterinären imon.
Förresten han blev vaccinerad (influensa & stelkramp) i onsdags det kan han inte reagera på nu väl?
Förresten han blev vaccinerad (influensa & stelkramp) i onsdags det kan han inte reagera på nu väl?