vad är det mest pinsamma...

Fibusen

Trådstartare
erkänn nu,vad är det mest pinsamma er hund har utsatt er för?


för mig är det nog nu i sommras...
var ute på gården och plockade jordgubbar,min hund låg aldeles brevid mig,och mammas en bit bort,plockade och åt lite jordgubbar,och plötsligt så inser jag att min hund är borta (alfonz),jag tänkte att han var säkert in och drack vatten,så jag gick in och kikade,ingen där,men när jag går ut igen så kommer han in på gården från vägen,går lite fint på kanten där och ser så oskylldig ut så... jag tänkte inte mer på det,utan fyade bara.. sen dagen efter kommer grannens unge,(nyinflyttade),en tjej på kanske 5 år,och säger : "hihi,vet du vaad??? min mamma säger att din hund var inne hos oss igår!" sen fnissade hon,och avsutade med: "jag vet ju inte om det är sant,men min mamma sa då det"

jag höll på att skämmas ögonen ur mig,och gick dit senare på dagen och frågade ifall det var sant,och sulle be om ursäkt i så fall.
jo,han hade varit där,mamman i huset hade inte märkt han förens dom stog inne i deras kök,för hon hade hämtat posten och gått och läst den,gått in i deras hus,stängt dörren,satt sig i köket,hört en suck,och där står min hund! hon sa att hon vart lite rädd först,eftersom han är rätt stor,men sen så tyckte hon att han var så söt,så han hade fått en köttbulle,sen hade hon sagt åt han att gå hem,då hade han vänt och gått...

jag höll på att skämmas ihjäl! :o


fick snällt ställa mig och baka en sockerkaka i sommarvärmen som ursäkt!

fram med era pinsamheter! :bump:
 
Sv: vad är det mest pinsamma...

Haha, :D Det va ju tur att de inte blev så rädda iaf!

Ja, min hund har en tendens att han ska skita så högt jämt.. Brukar försöka få tag på en buske och skita på den.
Låter som han kanske är jätte ranghög men det är han inte..
Ja, vi va iaf i centrum och han hade ju bajsat så mina påsar va slut.. Sen får han tag på en buske (får den mellan benen) och börjar skita. Och han e jätte lös i magen!! Så hela busken blev nerkletad med bajs! Ofyfan, va jag skämmdes!
Kvittat om jag hade påsar, kunde ändå ej plocka upp den skiten.. hade behövt högtryckstvätt!
Men ingen sa/såg nått... :)

Tur att det regnade dagen efteråt...

//Mimmi
 
Sv: vad är det mest pinsamma...

Hm, min egna flicka har nog aldrig riktigt skämt ut mig, hon är ju så diva-aktig av sig så hon skulle aldrig drömma om att göra något pinsamt :o :cool: men ja, det "värsta" hon har gjort var nog för ett par år sedan, det var stadens årliga "fest" med marknad, uppträdanden osv, de hade även sandat en väg genom hela centrum då de hade cykelräjs, jag, kompisen och lilla vovven min skulle snabbt gå över till andra sidan mitt i centrum så vi korsade den sandade vägen... helt plötsligt känner jag att det rycks till i kopplet - tittar bakåt - och där sitter min lilla sötnos och kissar :D rakt på spåret! :angel: folk stod ju och väntade på cyklisterna längs kanterna så de såg allt :o

En annan grej jag kan komma på är väl när jag skulle gå ut med våra två pointrar (har dock bara en nu) och en av shih-tzu hanarna, "Spiken", och vi möter en familj som har ungefär 5-6 collies som alltid är ute och går. Spiken blir galen då han inte är sådär jättevan vid att möta andra hundar på promenad, och skäller som en tok. Vad jag än gör så får jag inte tyst på honom. Pointrarna blir oroliga och börjar gny, yla och skälla de med, så där står jag med tre hundar, tokiga som få, och mamman i collie-familjen försöker överrösta och säger lite snyggt - skönt att se att det inte bara är vi som är högljudda här i området!

Eehehe... :o
 
Sv: vad är det mest pinsamma...

åhhh,finns det nått värre när hunden skiter och man inte har fler påsar och/eller inte kan få upp det för dom är så otroligt lösa i magen...:cool:



:rofl:
 
Sv: vad är det mest pinsamma...

Min dåre till hund går fram till en stolpe lyfter på benet och gör en stor hög nedanför den, det är ju inte alltid man tittar på medans hunden kissar.
Kul när man står där och hunden kissar tror man och upptäcker en hög och garvande människor som går förbi.Det är alltid vid det tillfället som påsarna är slut.:crazy:

Min hund är en riktig pajas så han gör tokiga saker lite då och då. men när vi kommer fram till en folksamling och ska ut ur bilen så hoppar puckot ur och börjar sprätta med kroppen och gruffa och prata, problemet är att han blir väldigt högljudd i sitt pratande när han blir uppspelt. Det slutar i lyckliga skällanden och folk som tittar konstigt på en.:smirk: Behöver jag säga att jag har en schäfer.:D
 
Sv: vad är det mest pinsamma...

åhh,jag kom på nått mer otroligt pinsamt som hänt,fasst det var inte med min hund..

hade en omplacering hemma hos mig en vecka som väntade på nytt hem,en brun dvärgpudel. var ute och gick en sväng,och på vägen hem kommer grannen ut och frågar om jag skaffat en till hund. Vi står där och pratar ett tag,och efter en stund lyfter oskar (hunden) på benet och kissar på min granne! :eek:
hans ben och sko hinner bli blöta...:o :angel:

jag ursäktar mig,sliter bort hunden,och går hem..!

tur att han bara skrattade,och inte blev arg..:rofl:
 
Sv: vad är det mest pinsamma...

Det var inte min hund den här gången men sa berätta vad min kompis hund gjorde för ett tag sen (jag var inte med men min kompis berättade det här :D)

Ca 6 prsoner sitter på golvet hemma hos A. Alla sitter där och har trevligt. As hund Jack kommer in och nosar på alla. Han stannar vid C och slickar honom i ansiktet. C är lite "rädd" för hundar och kryper iväg på alla fyra. Jack (som är en schäfer blandning) går efter honom och börjar rida på honom. Under ca en minut rider Jack på C och resten av folket ligger på golvet å as garvar. När C väl kommer bort från Jack o kommer upp på en stol ställer sig Jack framfö honom å skäller lite kärleksfullt. När den lilla folsamlinga har samlat sej upptäcker dom en fin liten vit akting pöl på golvet :angel:

Denna sak hopps jag inte min hund får för sej :rofl:

Kram
 
Sv: vad är det mest pinsamma...

Min hund fiser JÄTTEHÖGT! Låter som en männika.. Å jag åker buss eller är på offentliga platser rätt mycket med honom. Jättepinsamt får jag lov å säga när folk tittar på mig!
 
Sv: vad är det mest pinsamma...

när jag var yngre gick jag på agilitykurs med min farmors hund. Han kissade på läraren när hon skulle förklara en grej för mig :o det var piinsamt..:angel:
 
Sv: vad är det mest pinsamma...

åhhh,finns det nått värre när hunden skiter och man inte har fler påsar och/eller inte kan få upp det för dom är så otroligt lösa i magen...:cool:



:rofl:



hörde en bekant till oss som var inne i stan och gick med sin hund.
Då sattes sig hunden o sket mitt på gatan mitt inne i stan :o
Hon hade såklart heller inga påsar så gick till en sopkorg och hittade
en tom mosbricka med gaffel som hon fick skyffla upp skiten på :rofl:
jag hade gått därifrån tyst :angel:

saker som hänt mig är väl våran ena hund som alltid hoppar på bilar!
hoppar extra på kombi bilar med tonade rutor, det är pinsamt!
min lilla vovve ska alltid lägga sig på rygg för att få uppmärksamhet.
Hovslagaren höll på att snubbla över min vovve som låg och visade magen mitt på stallgolvet :smirk:

Har haft många omplaceringshundar som liten bla:
en hund vi hade stod alltid på köksbordet och skällde
o yla när vi inte var hemma. Inga glada grannar då inte!
Hon anföll även gamla tanter med matkassar.
Briardhanen vi hade var helt vild och galen. Vi var inte så poppis
på brukshundsklubben, nu kommer VildeWilly viskades det..
 
Sv: vad är det mest pinsamma...

jag har slutat skämmas. man blir härdad av att bli bortgjord. min jycke tycker om att hälsa på hos folk. så mycket att han inte alltid väntar på en inbjudan. fast de som bor där är inte hälften så intressanta som det som kan tänkas finnas i deras kök. det har hänt lite för många gånger faktiskt, att han knallat in hos folk och sökt av köken. han är dessutom en obotlig kleptoman så allt som sitter löst är i fara. det går ALDRIG att släppa honom med blicken på gruppträningar, får han chansen dyker han som en målsökande missil ner i folks ryggsäckar och väskor i jakt på ätbara/bärbara saker. han slukar ett halvkilo korv på en millisekund.

annars är det väl mest det vanliga med olämpligt skitande, fisande på kollektivtrafiken, halvätna trosor som visas upp för besökande och nosen i skrevet på folk (han är ganska hårdhänt dessutom. han gillar när man kliar honom mellan och under ögonen och när folk inte fattar tar han i själv).

jag har två hundar. en labbe och den på bilden. ni får själva lista ut vilken av dem som ställer till med saker.
 
Sv: vad är det mest pinsamma...

Det var nog när jag var och tävlade lydnad (kl 1)på Ryda sportfält i Borås för ett antal år sedan och min gamla tik Tjorven var fruktansvärt skotträdd Det var skjutövningar någonstans långt bort i fjärran och hördes väldigt svagt men inte i hennes öron. Så vid fria följet så stack hon ifrån mig och hoppade upp i knät på en herre som satt på en pall utanför banan så han ramlade av pallen. Hon var ju ingen knähund då hon var en bearded collie. Då skämdes jag fruktansvärt när jag fick gå och hämta henne hos honom.
 
Sv: vad är det mest pinsamma...

Promenerade förbi en idrottsplats där det pågick någon slags fotbollscup men hundrasjuttioelva små fotbollsplaner. Just precis då beslutade sig min gamla tax att han var en fågelhund, specialicerad på måsar. Och oturligt nog så flyger ju måsen naturligtvis tvärs över alla fotbollsplaner med en vrålande tax efter sig.

Matte står kvar, högröd i ansiktet, och vrålar som ingen vrålat förut. Hälften av alla matcher står helt stilla och alla skrattar åt den söta taxen med de fladdrande öronen. Kritos var föga brydd om uppståndelsen utan han skulle bara ha tag i den där fräcka måsen.

Till slut kommer han fram till ett staket och ger upp. Fast då upptäcker han ju att det är fullt med roliga människor man kan hälsa på. Så på väg tillbaka till matte zicksackar han sig fram mellan alla trevliga människor och bollar. Och så tar han några pauser i folks fikapåsar, för man blir ju ganska trött av att jaga måsar.


Vid det här laget hade hela fotbollscupen avstannat för att heja på den spralliga lilla hårbollen. Fast då kvittade det för matte hade redan sjunkit ner i underjorden. :o :p
 
Sv: vad är det mest pinsamma...

saker som hänt mig är väl våran ena hund som alltid hoppar på bilar!
hoppar extra på kombi bilar med tonade rutor, det är pinsamt!

Jag hoppas VERKLIGEN att ni ersätter skadorna som hunden gör på bilen!
Vi har en kombi med tonade rutor och min sambo hade gråtit blod om någon hund hoppade på hans bil.
 
Sv: vad är det mest pinsamma...

Vi bor ju i lägenhet och jag skulle bara ner och slänga i en tvätt i tvättstugan. Enzo ligger och sover och dum som jag är tycker jag inte att jag behöver låsa dörren.
Någras dagar senare möter jag en granne som säger "Jag släppte in din hund i lgh häromdagen" Varpå jag inte fattar nått och säger att det var ju snällt. Tänkte att han väl hade släppt in husse och hunden igenom porten eller nått.
Nä då tydliggör grannen att min hund varit lös i trappuppgången och skrämt några flickor (han är jättesnäll men jättestor) så han fick gå in och fånga hunden och sedan släppa in honom i vår lgh där dörren stod öppen och ingen var hemma.
Allt detta har skett på ca en kvart och jag kände mig så fruktansvärt dum!:o :( Fattar fortfarande inte hur han kom ut för han är inte speciellt klurig av sig och har aldrig öppnat dörrar förr.

En annan dum sak som jag gjort var när jag kom på att jag skulle sätta upp håret samtidigt som vi möter en man på gångstigen. Jag lägger öglan på kopplet runt handleden och börjar greja med håret. Då springer Enzo rakt fram till mannen för att hälsa varpå denna blir jätterädd. Antagligen var han hundrädd för Enzo viftade på svansen och var jätteglad.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt men mannen svarar att det är knappt han kan ursäkta en sådan grej.:o
 
Sv: vad är det mest pinsamma...

Vi hade auktion efter min farmors dödsbo i somras. Dt hade börjat komma lite folk så jag skulle då ta fast min hund. Jag ropar, han kommer i full fart mot mig och hoppar på mig, sätter tassarna ungefä i midjehöd och jag som hade t par slappa mjukisbyxor på mig. Ni kan ju gissa vad som hände, byxorna åkte av. Tur at det inte var så många som hann se! :)
 
Sv: vad är det mest pinsamma...

skulle köpa en korv åt min kompis och hade då med hunden in.. iaf inte såg jag att två väktaren bakom mig åt korv och jag började fundera på vart duki (hunden) var. Då stod han och dansade och tiggde hos väktarna :o var lite aningens pinsamt för han vägrade att gå med näör jag skulle ut så jag fick helt lyfta upp han och gå ut med han.
 
Sv: vad är det mest pinsamma...

Promenerade förbi en idrottsplats där det pågick någon slags fotbollscup men hundrasjuttioelva små fotbollsplaner. Just precis då beslutade sig min gamla tax att han var en fågelhund, specialicerad på måsar. Och oturligt nog så flyger ju måsen naturligtvis tvärs över alla fotbollsplaner med en vrålande tax efter sig.

Matte står kvar, högröd i ansiktet, och vrålar som ingen vrålat förut. Hälften av alla matcher står helt stilla och alla skrattar åt den söta taxen med de fladdrande öronen. Kritos var föga brydd om uppståndelsen utan han skulle bara ha tag i den där fräcka måsen.

Till slut kommer han fram till ett staket och ger upp. Fast då upptäcker han ju att det är fullt med roliga människor man kan hälsa på. Så på väg tillbaka till matte zicksackar han sig fram mellan alla trevliga människor och bollar. Och så tar han några pauser i folks fikapåsar, för man blir ju ganska trött av att jaga måsar.


Vid det här laget hade hela fotbollscupen avstannat för att heja på den spralliga lilla hårbollen. Fast då kvittade det för matte hade redan sjunkit ner i underjorden. :o :p

Guuud Så underbar hund... *hahaha* Jag hade nog som dig oxå viljat sjukna genom jorden, men det är kul när det händer andra:D :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 935
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 207
Senast: cambodia
·
Hundhälsa Vår rottweiler, hane, 7 ½ år visade sig ha njursvikt. Åkte in med hunden till veterinären, pga luktade illa i mun bla. Jovisst, han...
Svar
16
· Visningar
30 135
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp