Vad är det i havren???

Piamaria

Trådstartare
Är en riktig petmaja med foder och luktar mig igenom varje hötuss innan jag fodrar. Havren tar jag ur en foderlår som står i stallet där det är lite dunkelt.....! Idag råkade jag se ned i foderskopan och fick syn på havren i dagsljus och det såg inte så kul ut! Den var liksom smulig och satt ihop i långa hängen här och där. Petade sönder några ax och där var bara smul!!! Inget i! Vad är det? Pållen fick förstås inte någon havre men jag undrar ju förstås vad det är jag har stoppat i den stackars hästen????? Det luktar inte illa, bara ser smuligt ut.......

Sv: Vad är det i havren???

Jag har inte provat det du beskriver men jag har varit med om mjölbaggar i skafferiet, kan det vara något sådant?
/U

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 570
Senast: moonstruck
·
D
Foder & Strö Min häst är 18 år i år och är väldigt pillig med maten. Inte bara att han är kräsen utan behöver verkligen ro om man vill han ska äta...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: Centaur
·
Övr. Barn Ursäkta ett långt inlägg, men jag hoppas på hjälp! Vår son Z upplever sig bli mobbad av en flicka, J i hans klass. De går i 4:an...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 331
Senast: Aliide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka