Vad är det hon vill?

M

miramis

Jag och min sambo har ett prekärt problem. En av våra katter har börjat hämta min sambos handskar i hallen, släpa dem dit han är och sedan sitta och skrika. Tar man handsken så ser hon mest tjurig ut. Lek är det inte tal om. Lägger man sedan tillbaka handskarna (hon hämtar båda, en i taget eller båda samtidigt ibland...) så hämtar hon dem igen och sitter åter och skriker vid våra fötter.

I helgen var min lillebror kattvakt och bodde en del med katterna. Då hade hon inte alls detta beteende, men sekunden min sambo kom hem så började allt om igen.

Detta har pågått såväl dag som natt i två veckor. Vad vill hon? Vad ska vi göra? Gömmer vi handskarna så hittar hon dem. Alternativt så börjar hon bära andra saker till honom som katthalsband från hallen eller liknande. Men handskarna är topp ett och det är bara sambon som blir uppvaktad.

Börjar undra vad hon är ute efter....
 
Sv: Vad är det hon vill?

Har egentligen ingen aning, men en tanke som slog mig är att det kanske är byten för henne, som hon sedan 'tar hem' till er. Som dom brukar göra med möss och småfåglar.
 
Sv: Vad är det hon vill?

också tänkt på det, men borde hon inte hämta olika saker då? Hansken är väll "död" för henne efter 100 hämtningen?
 
Sv: Vad är det hon vill?

Jaadu, jag har ingen aning. Hon kanske vill ha uppmärksamhet? Blir hon nöjd om ni klappar och gosar med henne när hon gör så?
 
Sv: Vad är det hon vill?

Kul tanke :) men tyvärr är hon kastrerad!

Klappar vi henne går hon iväg...
Verkligen ett mysterie just nu detta!
 
Sv: Vad är det hon vill?

Går hon iväg som 'nu har jag fått uppmärksamhet tack och hej' eller 'rör mig inte vad håller du på med'? Jättemysko :o
 
Sv: Vad är det hon vill?

Som i rör mig inte...


Vi testade att klappa handsken och då kuttrade hon glatt! Har min katt skaffat barn med min sambo?
 
Sv: Vad är det hon vill?

också tänkt på det, men borde hon inte hämta olika saker då? Hansken är väll "död" för henne efter 100 hämtningen?

En av våra katter har en tygmus som hon fångar flera gånger om dagen, för att sedan ställa sig och jama med den, så hon har i alla fall inga problem med att låta bytena återuppstå ofta ;).
 
Sv: Vad är det hon vill?

Igår kväll hoppa hon upp i knät med handskarna.. Och sov i sängen med handskarna... De måste vara någon typ av hormonbugg?

Hon brukar ha en sån liten bjällra vi kastar och hon apporterar. Den tröttnar hon aldrig på. Men nu börjar jag hoppas att hon ska tröttna påhanskarna :P
 
Sv: Vad är det hon vill?

Mina katter brukar också ha olika favoritföremål. Maja är besatt av husses kläder och bär runt på hans tröjor, morgonrock mm. Oftast bär hon dem till en bra sovplats och bäddar med dem :love:

De andra har mer favoritleksaker, som de kommer släpande med när de vill leka. Paxi älskar tofflor, smågrabbarna vill ha pennor och strumpor. De har lärt sig att det finns en strumpkälla i träningsbagen, så den öppnar de och kidnappar strumpor i. Det är väldigt lätt att se när de har ett byte, för då galopperar de direkt till badrummet (där de normalt får sin extramat serverad för att deras tjocka mor inte ska stjäla den).

Paxi och Maja tar gärna med sig sina leksaker til sängen också, det är mer än en gång som jag vaknat med hårda plastprylar i ryggen.

Paxi och hans tofflor:

13_Paxiapport.jpg
 
Sv: Vad är det hon vill?

En av mina gamla katter gjorde ofta så med leksaker, ibland mitt i natten. Jag brukade ta emot "presenten" och visa mig tacksam och glad över gåvan och då blev hon så nöjd.
 
Sv: Vad är det hon vill?

Här är det hundens stora tygräv utan stoppning som min äldsta släpar runt på. Även den stora bottendynan i reseburen har hon kämpat med ett par ggr.

Den lilla jävulen är lite jobbigare, hon tar disktrasan och kökshandduken. Dom snor hon utan att jag ser flera ggr medans jag lagar mat och lägger i hundens säng.
 
Sv: Vad är det hon vill?

Haha, katter är ju för härliga alltså!!
Min en letar ofta rätt på nåt i plats utomhus och lägger vid ytterdörren, och är såå stolt över att han fångat ett byte :) Ibland är det faktiskt dock en fågel. Jättekul då det ligger direkt på dörrmattan, missade det en gång, tog ett steg bakåt och körde kraaas.. Hade trampat på den lilla fågelns huvud, såå äckligt :(
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
557
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 664
Senast: Anonymisten
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 021
Senast: alazzi
·
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
4 390
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp