Vad är det här för sadel?? (bomlös)

G

Gullregn

Hejsan!
För några månader sen köpte jag en bomlös sadel som den tidigare ägaren sa var en knights bareback. Dock så när jag fick den så fanns det inge märkte. Lade inte mer märke till de, tills jag såg en "äkta" i en affär, och den hade ett märke, fast den var brun (min är svart). Jag har sökt runt på google och har inte hittat någon sadel som liknar min (sökt på torsion, freeform, knights (dock fick man inte se många bilder där) etc).
Så nu tänkte jag fråga här.

dsc04947_47183310.jpg

Vad e detta för sadel?

Egentligen så spelar det ingen roll vad det är för sadel, då den passar bra. Är bara nyfiken till i framtiden ifall jag säljer den eller nått.

Den har grönt teddy undersig och de där flärparna (den delen man sitter på) sitter under de hårda sakerna (jag är inge bra på bomlös, vet knappt vad något heter), då jag sett att minst en av flärparna sitter på de är hårda. Aldrig att båda sitter under.

Om ni vill att jag ska fota närbild någonstans så är det bara att säga till.

Sv: Vad är det här för sadel?? (bomlös)

Det fanns en svart sadel som såg ut som Knights men hade teddyundersida (Knights har fårskinn) som dök upp på marknaden ungefär samtidigt som Knights. Den hette Randolf och jag tror det är en sådan du har. Fanns en del trådar här på forumet där den diskuterades.

Okey! Tack så hemskt mycket :D

Men Randolfsadlarna är noga märkta med just Randolf... åtmindstånde dom jag har sett...

Har TS sett om undersidan är öppningsbar ?

För i så fall skulle det kunna vara en Pfiff...

Men jag har sett en av annat märke som hade röd undersida, men jag minns inte om det var en från H***s eller B****s...

Dom Randolfs som jag har sett, 5st har alla varit tydligt märkta med namnet... fast dom hade ljusgul/beige undersida...

Det finns en sjuk massa plagiat på Torsion, men grön teddyundersida får även mig att tänka på Randols Trek som var en av de tidigaste av de riktigt billiga varianterna. Kanske hade de inte grejer att prägla in namnet med eller inga sadelknappar med namn i början helt enkelt, utan det viktiga var att pumpa ut sadlar medan marknaden var het.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 163
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
6 193
Senast: Lavinia
·
Utrustning För drygt ett och ett halvt år sedan letade jag och ägaren till min dåvarande medryttarhäst efter sadel. Hästen var en riktigt grov...
Svar
3
· Visningar
1 180
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 551
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka