Vad är det här för and?

gul_zebra

Trådstartare
Var och matade änder idag... massor av gräsänder och så några såna här som jag inte vet vad det är.

Fanns både med och utan fläck i pannan, hane och hona då antar jag? Vilken är vilken isf?

cbf5486632b571f1aa93d44d1bda2e25.JPG

3143d655b7e6391ca52f2aac76549ff6.JPG

8720ed7595b58bf285d72fd63f792af9.JPG

92e1d85a088092e6aa2bcbd4d2ec735a.JPG

e62d7069c0c66c962e850c4e336447e1.JPG

Hojta till om bilderna är för dåliga, så kilar jag iväg och fotar nya imorrn när det är ljusare ute :D

Sv: Vad är det här för and?

Spännande om någon vet
först såg det ut som en bläsand men de har grönt i nacken.

:bow:
Ja jag måste ha hittat en bild på två hannar

Söööt :love:

Är det som jag trodde med bläsen, att den helt enkelt skiljer mellan hona/hane? Är det hanen som har den isf?

anapen0705.jpg

Bläsandshonorna är något tråkigare tecknade och rätt så alldagliga ;)

5galleri640.jpg

Kolla duntussen :love: så söt

Senast ändrad:

Ok. Hmm... Fick inga bra bilder på de utan bläs att kolla på. Får gå dit och kika imorrn, jag tyckte nämnligen de såg precis likadana ut fast utan bläs men det var lite halvmörkt då också så :D

gul_zebra skrev:

Här har du ju både en hane och en hona på denna bilden..
På mina bilder har ju fåglarna sin "sommardräkt" så då skiljer det ju mer i färgerna...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
  • Artikel Artikel
Dagbok Inte bara musik påverkar min energi och mitt sinnes- och känslotillstånd. Jag blir även påverkad av platser. (Och träd. Och stenar. Och...
Svar
0
· Visningar
586
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat