Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hittade de här svamparna i min gräsmatta nyss. Det är som synes skivlingar, ca 1 dm bred hatt som är slemmig.
Då måste jag ju gå med i FB med.Gå med FB-gruppen Svamp-klapp, den är fantastisk! De kan allt och svarar alltid jättesnabbt.
Tänkte inte på den lilla detaljenDå måste jag ju gå med i FB med.
Jag tycker de svampar jag hittar bild på ser mer lila ut?Är foten gul längst ner? Du kan i så fall googla citrongul slemskivling alt citronslemskivling. De har grå skivor och fot som först är vit och sedan tydligt citrongul. Ett slemtäcke på hatten som (lätt) dras av. Dock ser hatten brunare ut ovanpå på din bild än vad jag har upplevt men det finns kanske variationer.
Det där är citronslemskivlingJag tycker de svampar jag hittar bild på ser mer lila ut?
Visa bifogad fil 100878
Ja, det är ju en googlad bild och inte likt de gula slemmiga hattarna jag hittade som är överst i tråden.Det där är citronslemskivling
Jaha, det fattade inte jagJa, det är ju en googlad bild och inte likt de gula slemmiga hattarna jag hittade som är överst i tråden.
Champinjoner?Jaha, det fattade inte jag
Jag vet inte vad den andra kan vara. Jag är livrädd för alla svampar med skivor
Bara sådana man hittar på grönsaksavdelningenChampinjoner?
Vilket län hittades de i? Jag är med i Svamp-klapp och kan lägga upp dem åt dig.
Det är Sthlms län, jag kan ta bild i morgon, ikväll tänker jag inte gå ut och fota halverade svampar.Hur är lukten? Kan du dela en och ta bild?
Jag hittade de här svamparna i min gräsmatta nyss. Det är som synes skivlingar, ca 1 dm bred hatt som är slemmig.
Det är Sthlms län, jag kan ta bild i morgon, ikväll tänker jag inte gå ut och fota halverade svampar.