Vad är det för sadel?

Sv: Vad är det för sadel?

Usäkta men de var väl första gången jag gjort nått sånt och de var bara för att testa dessa 2 personer,Men jag LOVAR att SKÄRPA mig mamma.(Kunde inte låta bli att vara lite sarkstisk tror de smittar av sig) Läs alla andra mina inlägg så får du se. URSÄKTA ska aldrig mer spela omogen.:rofl: :bow:

Det är bra min son (eller dotter:angel: ) kom nu ihåg att alla omogna uttryck görs på westerngnägg.....;)

Vi ville bara ifrågasätta andra barnsliga inlägg genom att visa att man inte behöver bete sig så. Så vi gjorde ett lika moget ställningstagande som du:)

Jag skulle prova en westernsadel förra året. En tjej sa att hon hade en bra sadel efter sin tinker och jag tänkte att den kan jag prova. Hon kom med en sådan sadel. Den ser rätt fin ut och är snygg att ha som prydnad, men passar inte på en hästrygg. Den var helt spikrak i anläggningen. Den hade också någon sorts skruvar eller liknande i bommen där ortspetsarna sitter på engaleka sadlar, och dessa gick alltså rakt in i hästen. Att hon använt den på sin häst är bara tragiskt. Använd den som en snygg prydnad, det är mitt tips, för den är väldigt snygg att se på.

Dessa sadlar påminner oroväckande mycket om de mini western sadlar som hänger på nyckelringar :devil:
Är det kanske eftre dessa domär tillverkade:devil:

jag tror att både bill och kenneth är samma person som bara är en "wannabe"
Bill och Kenneth Är inte samma person om du tror det. Att vi ibland yttrar oss i samma trådar beror nog på att vi båda , dels är väldigt kunniga, dels försöker sprida den kunskapen till er okunniga! Men tyvärr har många av er inte förståndet att lyssna, utan förblir en käbblande hop! :devil:

Vill du verkligen veta vad som döljer sig bakom nicken "Bill"?
Jag hoppas jag aldrig träffar på den människan. Så inskränkt och låst i sin egen värld. Hoppas de flesta struntar i vad han skriver.

Men tyvärr har många av er inte förståndet att lyssna, utan förblir en käbblande hop! :devil:

Men då får ni ju byt taktik. Och lära er nåt om pedagogik.
Era formuleringar är inte direkt positiva eller ens neutrala, utan direkt negativa, påhoppande och/eller av översittartyp. Med en sån attityd är det väldigt svårt att bli tagen som seriös. Vill ni verkligen hjälpa, så ändra ert sätt att framföra hjälpen på.

TS: Sadeln var ju görsnygg, men om det som sagts om uppbyggnaden är sant, så är det som alla säger här; ha den på kistan som prydnad. Grattis till ditt fynd!
Hittade du nåt annat kul? Inga lädergrimmor eller så?

Han har ju vid flera tillfällen hävdat att ingen vill lära sig eller lyssna då han kommit med helt felaktiga påståenden, så det hjälper nog inte att han skulle bli pedagogisk.
Det bästa är väl att strunta i det.

Jag tar inte åt mig av kommentarerna. Var bara ett tips till Bill, ifall han nu är ute efter att hjälpa och dela med sig.

Det är bättre att ni lyssnar noga till vad Biggan har att säga , för hon har alltid facit i hand! :rofl:

Nej du det har jag verkligen inte. Men vet jag inte så tar jag reda på fakta. (för jag vill lära mig mera) Det tycker jag du också skulle prova:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka