Sv: vad är det för nåt???
men gud, är det inte din häst?!! ring veterinären be dom komma omedelbart och kolla!!
ring ägaren och berätta, jag har en häst och skulle jag lånat ut hon skulle jag ta hem hon direkt om jag fått höra någon sånt häst, skriva det på bukefalos och fråga
Det är ALLTID bättre att ta det säkra före det osäkra, har något hänt ska man alltid ringa en veterinär, särskilt om den inte vill röra sig benet släpas och är uppsvullet med en sår!
en häst på ridskolan jag är aktiv i busade men dom andra hästarna i hagen gick omkul och bröt benet, hästen fick avlivas, hon va jätte fin.. så ring veterinären så fort du ser det här...
Jag tycker såhär, vi har hästar instängda på nätterna, tar på dom massa saker (sadel,träns,martingal,skydd,grimma) binder fast dom, blir arg mot dom, kör runt dom i transporter, ja hur mycket som hälst som inte är normalt för dom, så vrf skulle man inte kunna kosta på en veterinär..
de flesta ringer inte veterinär för att de är rädd att de ska bli dyrt men vadå, försäkra hästen BRA och har man häst som man äger/har på foder/lr lånar, så har man ansvaret om den än vad man kan få betala!