Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har dom också, och efter lite googlande kom jag fram till att det kanske är frostfjärilens larver. Så jag skriver här för att se om jag får bifall eller något annat förslagCa 1cm lång, någon mm tjock, ljust gula och hänger i spindelvävliknande trådar. De är överallt just nu. Vad är det för något?
Tack! Bildgooglade frostfjäril nu men fick bara upp större larver men de kanske blir sånna sen.Jag har dom också, och efter lite googlande kom jag fram till att det kanske är frostfjärilens larver. Så jag skriver här för att se om jag får bifall eller något annat förslag
Tycker också de ser större ut på bild. Men ”beteendet” verkar ändå stämma när jag läser om dem. Vet dock inte hur unikt det är för just frostfjärilar.Tack! Bildgooglade frostfjäril nu men fick bara upp större larver men de kanske blir sånna sen.
Ja verkligen exakt samma beteende. Tror du man behöver göra något åt de? Kommer de äta upp svärfars trädgård?Tycker också de ser större ut på bild. Men ”beteendet” verkar ändå stämma när jag läser om dem. Vet dock inte hur unikt det är för just frostfjärilar.
Som jag fattat det är det försent nu, dom "firar ner sig" när dom ätit klart. Däremot i höst måste man isåfall hindra honan som kryper upp för trädstammen för att lägga nya ägg. Verkar som att en limring på stammen innan första frosten ska göra susen.Ja verkligen exakt samma beteende. Tror du man behöver göra något åt de? Kommer de äta upp svärfars trädgård?
Räknade snabbt och kom upp i ett femtiotal bara runt här där jag står.
Okej. Då får dom vidare.Som jag fattat det är det försent nu, dom "firar ner sig" när dom ätit klart. Däremot i höst måste man isåfall hindra honan som kryper upp för trädstammen för att lägga nya ägg. Verkar som att en limring på stammen innan första frosten ska göra susen.
Ca 1cm lång, någon mm tjock, ljust gula och hänger i spindelvävliknande trådar. De är överallt just nu. Vad är det för något?
Men tack! Det måste vara sån mal. Ekarna ser hemska ut just nu. Skönt att veta att det inte är skadligt.Hos oss är ekarna nerlusade med ekstyltmal, de firar också ner sig i trådar och lämnar träden med vita blad som börjar falla av: http://www.natursidan.se/nyheter/ekstyltmalen-missfargar-och-kakar-av-ekarnas-lov/