Vad är det för fel?

movi

Trådstartare
Min hund blir tjock!
Trots samma mängd foder och inget foderbyte och motion som vanligt,så ökar min hund i omfång..Hon ser inte ut som en vandrande köttbulle,men jag ser att lite har hon ökat!

Tar det två år efter en livmoderoperation att bli fet?
Har hört att dessa tikar kan gå upp i vikt..Men efter två år?

Har även upptäckt att hon efter senaste klippningen fått sämre pälskvalite,och det kan ju också komma efter en op,men två år?

Sv: Vad är det för fel?

Ja, den hormonella förändringen kommer ju att vara livet ut. Efter hand som hunden blir äldre, så blir det ytterligare förändringar (helt naturliga), så att man märker av kastreringen tydligare.
MEN, en tur till veterinär vore ändå en idé, för det finns en del sjukdommar som orsakar hormonell obalans.

Kanske fått sämre ämnesomsättning/rubbning på sköldkörteln eller något annat som är galet. Bäst är att åka till vet. för koll och provtagning.

Ja,jag får ta en tur till vet! Hade lite i bakhuvet om ämnesoms eller hormoner!
Hon har inte gått länge och varit "fet",såg det häromdagen,på morgonen,då hade hon inte ens fått frukost!
Så nu har jag granskat henne ett par dagar!

Pälsen misstänkte jag först att Rimadylen,nån biverkning,men hon har inte ätit det på ett tag!

Inget kul om sjukdomarna börjar hopa sig,en del finns redan..

Inkontinens (Rinexin)
D-höfter (Rimadyl)
Livmoder-op

Ja,jag har tänkt och tänkt,och även varit i kontakt med veterinär nu,fick tag på min vanliga,och sen en annan vänlig veterinär!

Och vi har pratat och pratat,och visst symtomen lät ju som det är något med ämnesomsättningen,men obs,att nu pratade vi via telefon,så inget som är säkert,men symtomen!

Hon tyckte att jag skulle fundera över ev prover och medicineringar,då vovven redan går lite på övertid med sina höfter,hon medicineras ju för dessa,och har både bra och dåliga dagar!

Och sen sin medicinering över inkontinensen!

Blir det då sen mer piller/mediciner om det är fel med ämnesomsättning/hormoner?

Min vandrande lilla pillerburk,eller?

Hur mycket som vi människor ska stoppa i våra djur och för vems skull..

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 850
Senast: Otherside
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
921
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 797
Senast: attheedge
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 909
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka