Vad är det för fel på min hund?

Eemmmas

Trådstartare
Hejsan!
Börjar bli orolig över min 6 månaders Goldenvalp. Hon har sedan i lördags dreglat extremt mycket så att det är helt blött runt hela munnen och ner mot halsen. I måndags tog vi henne till veterinär där hon kollade igenom munnen ifall något hade fastnat men hon hitta inget. Eftersom hon kräktes i lördags trodde hon det kunde vara magkatarr men det verkar inte vara det. Dreglandet fortsatte och sen började även ögonen rinna och hon är helt röd runt munnen och ögonen? är det saliven som missfärgar? I onsdags tog vi henne akut till en annan veterinär där han också kollade på mun och ögon men såg inget mer än att hon var lite irriterad i tandköttet så fick en kräm att smörja med där, men det har inte blivit något bättre...
Någon som vet vad det kan vara? Allergi? Fel i magen? Blir galen

Hejsan!
Börjar bli orolig över min 6 månaders Goldenvalp. Hon har sedan i lördags dreglat extremt mycket så att det är helt blött runt hela munnen och ner mot halsen. I måndags tog vi henne till veterinär där hon kollade igenom munnen ifall något hade fastnat men hon hitta inget. Eftersom hon kräktes i lördags trodde hon det kunde vara magkatarr men det verkar inte vara det. Dreglandet fortsatte och sen började även ögonen rinna och hon är helt röd runt munnen och ögonen? är det saliven som missfärgar? I onsdags tog vi henne akut till en annan veterinär där han också kollade på mun och ögon men såg inget mer än att hon var lite irriterad i tandköttet så fick en kräm att smörja med där, men det har inte blivit något bättre...
Någon som vet vad det kan vara? Allergi? Fel i magen? Blir galen

Har ni träffat på några paddor sedan i lördags?

Nä inga paddor vad jag har sett iallafall.. Hon lekte med en liten valp i fredagskväll väldigt intensivt om det kan vara något med det?

Okej, tack! Ska söka lite mer om tonsillit och se om det kan vara det! :)

Min saliverade något kopiöst i 3 dagar när hon var runt 7 månader. Hittade inte heller något fel, hon var pigg och glad och åt som vanligt. Fick en injektion med medicin mot illamående och cirka 1,5 dygn senare bara slutade det tvärt. Om det var injektionen eller slumpen är oklart.
Sen började hon löpa någon dag efter det ifall det kanske hade något samband.
Väldigt förbryllande men det har inte återkommer och var nu en månad sedan.

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 418
Senast: Zetly
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 699
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Min tik får återkommande feber, igår kväll var vi inne hos veterinären igen. Hon fick hög feber och blev hängig för ca en månad sen...
Svar
4
· Visningar
1 457
Senast: Amaranthe
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 990
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2