vad är det för färg på min katt?

C

Cettan

Har en liten kattflicka som jag tänkte att ni kloka bukefalister skulle hjälpa mig med att bestämma färg på. Jag har nämligen ingen aning om vad den kallas. Hon är i grunden svart, med vitt på magen och på tassarna och sen har hon röda prickar på ryggen och lite rött på tassarna och en röd fläck över ena ögat. Jättesöt!:love: Någon som kan berätta för mig vad man kallar en sån katt?

Sv: vad är det för färg på min katt?

Jag tror att hon är Sköldpaddsfärgad, eller jag vet inte. De brukar vara trefärgade. Men jag kanske har fel :)

För att vara exakt låter det som om hon är en Svartsköldpadd med vitt EMS f09 :)

ok, tack för svaren. jag trodde att sköldpadda var lite mer åt det bruna hållet, men nu har jag lärt mig något nytt. :D här är en bild på henne, men tyvärr inte av särskilt bra kvalitet. De små röda prickarna hon har på ryggen syns inte och det andra röda ser brunt ut på den här bilden. Det är rödare i verkligheten.
savannah.jpg

Definitionen av en sköldpaddsfärgad katt är att den har både svarta och röda pigment. Om katten dessutom är mönstrad så blir den ju brunagouti och rödagouti, så då ser den ju mer brunaktig ut. Men din katt är en solid svartsköldpadda, de är helt enkelt röda och svarta. Din är dessutom vitfläckig.

Då funderar jag på vad det är för färg på en kattunge jag fick förra veckan, hon är vit med svarta och bruna fläckar, är hon också sköldpaddsfärgad då?

Om hon har både svart och rött på sig fläckvis så är hon padda, ja. Sköldpadda med vitt i detta fall.

Liknande trådar

Övr. Katt Vad tusan är det för färg på mitt yrväder ?:) mörkt ansikte,mörka tassar. Undersida svans lite randig. I visst ljus svart/grå, i annat...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: Sassy
·
Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 061
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Vänder mig till det allsmäktiga buke i hopp om att få någon aning om vad detta kan vara. Jag har i 3 dagar nu haft ett utslag på insidan...
2
Svar
20
· Visningar
1 826
Senast: Nevermind
·
Hästhantering Hej, Är dålig på detta med färger och är lite nyfiken på vad hästen egentligen har för färg. Det handlar om en D-ponny från Irland helt...
Svar
18
· Visningar
1 898
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama