Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för svar! Tyvärr är det inte orrar. Det hade varit häftigt dock!
Det här lätet är inte kuttrande utan mer aktivt och hårt, eller hur jag nu ska beskriva det. Det är irriterande, för jag känner igen ljudet men kommer inte på vilken fågel det är.
Kanske @Chili vet? Fiskar kan hon och siktar på att lära sig flera hundra fågelläten, så det finns kanske hopp för identifikation av denna Mystery Bird?
Tack för försök! Ingen trastsångare och ingen padda Det är inte en småfågel utan något större. Ljudet är entonigt, dvs ingen melodi, utan bara samma läte hela tiden. Sedan tystnar den och efter en stund börjar den med samma upprepade läte.Kul att du tänkte på mig, synd att jag inte är bättre på fågelsång än! Är duktigare på att känna igen dem jag ser. När du skriver nattskärra så antar jag att det är ett ihållande surrande ljud, inte sjungande? Trastsångare har ett säreget läte men det är helt fel miljö för den i ett skogsbryn såvida det inte är nära vatten och vass?
Säker på att det är en fågel?
Häftiga ljud tjädern har! Kluckandet har jag hört förut, men raplätet var nytt.Tjäder är ju hårdare!
Häftiga ljud tjädern har! Kluckandet har jag hört förut, men raplätet var nytt.
Ingen tjäder här dock
Tack för försök! Ingen trastsångare och ingen padda Det är inte en småfågel utan något större. Ljudet är entonigt, dvs ingen melodi, utan bara samma läte hela tiden. Sedan tystnar den och efter en stund börjar den med samma upprepade läte.
Vad det retar mig att jag inte kommer på vad det är!
Tyvärr inte rapphöna heller. Men de har verkligen ett annorlunda läte!
Gjorde det innan jag skrev här - utan resultat. Började t o m lyssna på vattenfåglar mot slutet i ren desperation.Testa att gå igenom olika grupper och uteslut vissa, börja med dem sin inte hör hemma i den miljön. Det finns flera sidor på nätet med ljud!
Nu har jag inte hört den på ett tag och börjar få svårt att återskapa lätet i mitt huvud...Men jag vill ju också veta vad det var
I så fall är han Jan Lindblads efterträdare, för lätet är naturtroget.Det är kanske den ovälkomne fönstertittaren?
I så fall är han Jan Lindblads efterträdare, för lätet är naturtroget.
Är det inte lite för tidigt för fågelungar? De vuxna kurtiserar fortfarande för fullt.*asgarv*
det kan ju vara en fågelunge också. De kan ju låta annorlunda från föräldrarna. Jag gick och spanade rätt länge efter den hesa fasanen, som helt plötsligt satt i ett träd?! (råkunge)