Vad är det för djur???

Sv: Vad är det för djur???

*lånar*

Gissar oxå på grävling.
Fast dom har ju inte någon större svans. Men dom kanske spretar med det lilla som finns när dom blir skrämd :D
Så smidig att hoppa 3 meter upp vette tusan, men troligen klättrar dom på balarna eller stegen.

Tror att det är grävling jag själv har haft i stallet under sommarnätterna. Dom har varit in och letat nåt ätbart troligen och då lämnat tjusiga korvar efter sej :smirk:

Nu har jag pratat med sambon till en av mina jobbarkompisar, han jobbar på Nordens Ark och är djurfanatiker...
Efter en lång utläggning om utterns utbredning i västsverige ;) så gissade han att det nog var en skogsmård. Men han tyckte absolut att jag skulle titta noggrannare nästa gång jag såg den, så skulle han berätta mer... :D

jodå, Min kompis Granne hade en tvättbjörn som sprang i ladugården och käkade kornas kraftfoder. Den fångades in och sattes sedan i djurpark då den ansågs vara störande för djuren i dens närhet.

knyttet skrev:
Nu har jag pratat med sambon till en av mina jobbarkompisar, han jobbar på Nordens Ark och är djurfanatiker...
Efter en lång utläggning om utterns utbredning i västsverige ;) så gissade han att det nog var en skogsmård. Men han tyckte absolut att jag skulle titta noggrannare nästa gång jag såg den, så skulle han berätta mer... :D
Dom är ju jätte gulliga :love:
Bild

Liknande trådar

Övr. Djur Varnar känsliga läsare på ämnet skadade djur På väg till gymmet i morse så stötte jag på en påkörd fiskmås. Jag själv är väldigt...
2
Svar
29
· Visningar
4 647
Senast: MissFideli
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 945
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 516
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 933
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar