Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ingen som kan hjälpa trädgårds-analfabeten? Både buske (ca 1,5 m hög) och träd (stort) blommar just nu. Busken blir sedan bara grön resten av sommaren, medan trädet får någon slags frukter.
Lite svåra bilder, men den översta är jag nästan 100 på att det är Rosenribs, Ribes sanguineum.
Den understa är antingen Malus eller Prunus (äpple eller körsbär), men ta en bild på hela busken/trädet och en närmre bild på stammen och ev utsprungna blad.
Trädgård & Växter
Vad har ni för bärbuskar och annat ätbart i er trädgård? :)
Tänkte köpa in lite nytt och behöver inspiration:)
Jag tycker nog om allt...
Trädgård & Växter
Är på jakt efter förvaring till trädgården. Gräsklippare, verktyg, redskap, krukor, allt som hamnar i växthuset "så länge".
Är såna...
Trädgård & Växter
Den här busken växer under ett äppelträd hos mig. Ser ut att ha varit där några år men har negligerats (ber om ursäkt busken). Plötsligt...
Trädgård & Växter
Det här växer i min gräsmatta. Ser ut som tjockt gräs eller någon slags stjälk, men inga blommor i nuläget. Någon som vet vad det är?
Hästnyheter Alltså jag går sista året på veterinärutbildningen just nu och vi har pratat en del om just hur man kan föreslå tex avlivning på ett bra...