vad är det du gillar bäst med dressyren (utöva själv)

L

Leonardo-GP

vad är det du gillar bäst med dressyren (utöva själv) :bow: :bow:

Sv: vad är det du gillar bäst med dressyren (utöva själv)

Menar du rörelser och så?

I så fall är jag rätt såld på galoppfattningar. ;)

I största allmänhet gillar jag dressyr för att det är roligt att trimma och allteftersom känna hur hästen blir starkare och mjukare och hur vi kommunicerar bättre och bättre.

det roligaste med dressyren i allmänhet är när det fungerar, när både jag och hästen är avslappnade nog att göra det jag vill. Rörelsemässigt är förvänd galopp, ökad trav, samlad galopp och skänkelvikningar det roligaste (när det funkar alltså) det är en skön känsla att sitta på hästen i t ex. ökad trav eller samlad galopp! Det är hemskt roligt att träna också(för tränare alltså, jag tränar för Astrid Lamprecht), för det märks att det behövs. Ngt man har grubblat på länge förklaras på en sekund och sedan funkar det och fortsätter att göra det ven på hemmaplan. Det är soft...

Det bästa är när allt fungerar för mycket små hjälper, allt bara flyter på. Bland det allra bästa man kan uppleva tycker jag.

För att välja något man utför måste jag nog säga galopp av alla slag. Min häst har väldigt rund galopp som gör att jag kan bli sittandes med ett saligt leende och aldrig vill sluta...

Säger också; när allting bara funkar och man kan komma på sig själv med att sitta och fånle på hästryggen! haha...När man inte vet om man antingen vill fortsätta i all evighet eller bara ställa in hästen i stallet igen och ge den massa morötter eller nåt, när man inte hittar något som inte fungerar! Sedan tycker jag att det är fruktansvärt roligt att tävla, så det också. Rörelsemässigt säger jag galopp över huvud taget. Beror väl iofs på vilken häst man sitter på, men på ponnyn iallafall. När hon känns så där full av energi och så oerhört elastisk, man kan rida pytte pytte språng nästan på stället och sedan spränga fram över långsidan i ökad galopp! Hihi folk som inte rider måste tycka vi är störda...

Senast ändrad:

Att lära sig nya saker med hästen, att utvecklas, att samarbeta med hästen och få hästen att tycka att det är roligt. :rofl:

Om det är ngt som inte funkar och det "helt plötsligt" bara flyter på.

Senast ändrad:

Träna! allt vardagsarbete man gör, de tycker jag om!

När man är helt samspelt med hästen och den förstår vad man tänker. Allting flyter på utan missförstånd och man bara sitter där med ett leende på läpparna.

Liknande trådar

Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 190
Senast: Fiorano
·
Dressyr Jo apropå ideella insatser och att ragga hederspriser till tävling, ska vi köra en snabb ”hederspriser jag har gillat att få” fråga...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 461
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 161
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 343
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar