Vad är det bästa med din häst?

Sv: Vad är det bästa med din häst?

Att han är så jääävla söt :love:
Han är min drömponny på så många sätt egentligen, jag suktade efter honom och drömde, önskade och längtade långt innan jag fick honom, så hans personlighet, arbetsvilja, kontakten vi har och allt det där är helt fantastiskt. Men när jag möter hans kloka blick under den fluffiga pannluggen bara smälter jag, varje gång, så det måste nog vara det bästa!

Det bästa med just var och en av mina hästar är att alla av dom är väldigt speciella, har sin egen gulliga personlighet. Och vet hur man får mig på bra humör efter en jobbig dag på jobbet :-)

Ja, som rubriken säger: Vad är det bästa med din häst?

Oj, vilken svår fråga!

Jag har 16 stycken här hemma men ska generalisera grovt...
det bästa med mina hästar är att de är keliga, sällskapliga men snälla och lätthanterade.
Och deras allra mest uppskattade gemensamma egenskap är att jag blir varm av att se dem.

Hans psyke, han är så cool och endast 2½år. Aldrig träffat på en mer självsäker (utan att bli kaxig) individ som bara vill lära sig mer och mer, inte så ung!

Han har en väldigt bra inställning till människor, som en förväntning att det man utsätter honom för är okej och därför accepterar han. Särskilt hanteringsmässigt.

Sedan är han hemskt söt också.

Jag har en vallack som är nästan paniskt rädd för människor, men jag får göra allt jag vill med honom, säger jag till att tex veterinären är ok är han det om jag står brevid. han har även en egenhet att ställa sig i hagen så han ser in i mitt kök, då står han där och halvsover tills han får syn på mig(bara mig, vi är fler i familjen) och öronen åker fram och han gnäggar och vill att jag ska komma ut, vilket jag då gör naturligtvis(vem har uppfostrat vem;)), han går med ett sto så det är inte så att han är ena. det är en riktig enmanshäst som bara jag kan ta i hagen och jag känner mig mycket hedrad att jag är hans människa.:D ed andra ord jag tycker det bästa med min häst är att jag kunnat ge honom ett givande liv och att han inte blev en vandringspokal, vilket han nästan var när jag hittade honom.

Han är väldigt vänlig (utom när andra hästar försöker sno hans mat) och väldigt mån om sin lilla flock. Nu när han börjar komma upp i övre tonåren har han också ganska bra koll på sitt jobb, och det är ganska gulligt när man ser att han går in för sin uppgift och stämmer av med mig för att kolla om det var värt en belöning. När jag piafferar och han bestämmer sig för att ta i lite extra mycket brukar han börja godisbrumma mitt i, nästan som för att uppmärksamma mig på att han gör en prestation som bör belönas... :love:

Han inställning. Cool i hantering, lyhörd och känslig. Han kräver att man är medveten hela tiden, gör jag rätt gör han rätt. Och så vill han alltid pussas och mysa. Hänger glatt med på alla tokigheter matte hittar på, utan problem.

Det går inte bara att säga en sak, utan det är hela han men jag säger hans personlighet för det har han mycket av.

att hon är hon, att hon alltid är där. min häst kan liknas med en katt, hon gör inget som hon inte tycker om, hon kelar endast när hon vill och klöser ögonen ur en om man försöker klappa henne när hon inte har lust :p. väldigt självständig men hennes ögonblick när hon är på bra humör och tyr sig till en är :love:.

Det bästa med kallblodstravaren är hans attityd, han är så väldigt positivt inställd till allt och alla, och i kombination med att han är så vansinnigt snäll och gullig så är han verkligen en fröjd att umgås med.

Det bästa med russet är att han är en så fantastisk körponny, han är verkligen en klippa och så himla rolig att köra att man blir alldeles lyrisk. Sen han har en väldigt trevlig personlighet under den där gubbsura ytan också!

Överlag gör dom mig så glada, båda två på samma men också på olika sätt. :love:

Deras personligheter! Har två islandshästar hos mig, den ena är egen och den andra på foder. De har båda helt egna och olika personligheter, min egna är ganska cool och inte mycket för kramar och gulligt tjafs, utan är ganska självständig. Samtidigt gillar han ändå lite krafsande, till en viss del på hans villkor. Gillar han inte något (t.ex att man borstar, han hatar det) konfronterar han en och ser på en som om han tänkte: "Du, inte nu". Den andra är säkert den gosigaste hästen jag någonsin mött. Hon älskar att få uppmärksamhet, det räcker att man tittar på henne så är hon redan nöjd, och hon står alltid helt stilla med ögonen halvslutna när man borstar eller bara rör henne. Slutar man och tar några steg bort från henne kommer hon efter och vill att man ska fortsätta. :) det att hästar har så stora och olika personligheter är vad jag gillar mest med dem! :)

Att hon är min..:love:

Hon är verkligen min drömhäst och jag älskar varenda hårstrå..

Mvh Domino_s

01:an: En rolig stark personlighet som kräver sin människa.

08:an: Snällare än snällast och vill alla väl.

Jag glömde ju den ena :o

Han ser inte så mycket ut för världen, är alltid hungrig (shettis...) och på dåligt humör och han ska ut innan lunchen. Men, när han jobbar, oj oj oj. Han tar i så han nästan spricker, är så ambitiös och lyhörd, och är dottern i närheten bär han henne så försiktigt så.

En typisk halvsur gubbe i basker och käpp, som kan verka bitter men är en riktigt mjukis på insidan med överraskande kunskaper.

Min medryttarhästs bästa egenskaper är att hon är så mån om att göra rätt, klok som en bok, känslig, skärpt och lyhörd.

lajjsabajjsa_zps1841c33d.jpg

Arabiskt fullblod i ett nötskal dvs! :D

Senast ändrad:

Liknande trådar

Gnägg "Från hästens rygg ser jag världen" Tycker om det, känns stort men ändå så enkelt och jordnära. Fyll på med fler ordspråk :)
Svar
12
· Visningar
671
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
364
Senast: sweep
·
Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 872
Senast: Roxy
·
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 158
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar