Vad är de första sakerna du tänker på om du tänker på din häst?

Engagemang och arbetsglädje, från oss båda. Är man 3,5 tycker (i alla fall min) att allt som matte hittar på är super-duper-jätte-mega-roligt!! :D

Pontus 24 år, tacksamhet över allt han lärt mig. Överväldigande ömhet. Och så ler jag lite åt hans olater som blir mer markanta med åren. Som hos en människa. Mina hästar är precis flyttade till ny vinterhage. Två ha blandad skog och vall. Kuperat. Allt man i teorin önskar sin häst. När det mörknar står Pontus vi grinden. Oimponerad. Han har sett allt. Nu vill han in och vila.

Kavat 4 år, hur ska det gå? Ska jag sälja? Kan jag hitta någon som är bättre för hans utveckling än jag? Nej, jag älskar honom passionerat. Han är min för livet. Tvära kast.

Åsna. Eller Ponny....

Låter hemskt, men det är mycket kärlek i de orden. Min fröken har lite egna åsikter och kan vara väldigt envis mellan varven, dessutom älskar hon att bli kliad i öronen, och då ser hon ut som en liten åsna.. :)

Mitt sto:
Klok, trygg, vacker, intelligent, stolthet, bitch ;)
Pirrar i magen vid tanken på henne :love: (även om hennes åsikter väldigt sällan stämmer med mina :p )

Min unghingst:
Busig, söt, intelligent, stolthet, framtid :)
Är roligt att se honom växa upp, och ska bli spännande att se hur framtiden för oss blir.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 298
Senast: Grazing
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
360
Senast: sweep
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 208
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 414
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar